انتخابات رياست جمهوري کومور نوامبر سال 2011 برگزار مي شود

تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۰ | عنوان: كومور


انتخابات رياست جمهوري اينده کومور بيست و هفتم نوامبر سال دو هزار و يازده برگزار خواهد شد.

بر اساس نتايج يک راي گيري که روز دوشنبه در مجمع ملي کومور، پارلمان، صورت گرفت، انتخابات رياست جمهوري اين کشور بيست و هفتم نوامبر سال اينده ميلادي برگزار خواهد شد.
ابي ظهر عبدالله، از مسئولان جزيره خودگردان اندزواني ، اعلام کرد شصت تن از هشتاد و چهار نماينده اتحاديه کومور به برگزاري انتخابات رياست جمهوري در بيست و هفتم نوامبر سال دو هزار و يازده راي مثبت دادند.
تنها هفتاد و پنج درصد از کل نمايندگان پارلمان کومور در جلسه راي گيري درباره اين طرح شرکت کردند
و بيست و چهار نفر از انها در زمان راي گيري در صحن پارلمان حضور نداشتند.
شماري از نمايندگان کومور لحظاتي پس از اغاز مجدد جلسه پارلمان در بعد از ظهر روز دوشنبه براي راي گيري درباره طرح يادشده، پارلمان را ترک کردند.
به گزارش خبرگزاري شينهوا از موروني، بر اساس طرح تصويب شده، دوره رياست جمهوري عبدالله سامبي رئيس جمهور کنوني کومور شش ماه ديگر افزايش خواهد يافت. مطابق با اصلاحيه اي که در قانون اساسي کشور ايجاد شد و اعتراض مسئولان جناح مخالف را برانگيخت، دوره رياست جمهوري عبدالله سامبي تا ماه مه سال دو هزار و يازده ادامه خواهد يافت.
اتحاديه کومور از سه جزيره اصلي به نامهاي کومور بزرگ، انژوان و موهلي تشکيل شده است. هر يک از اين جزاير دولت فدرال و نهادهاي رسمي خاص خود را دارند. جزيره انژوان در سال هزار و نهصد و نود و هفت از اتحاديه کومور جدا شد اما بار ديگر در اواخر سال دو هزار و يک به اين اتحاديه بازگشت.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=16059