تاکيد اتحاديه اروپا و ناتو بر موفقيت حملات بر ضد دزدان دريايي

تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۰ | عنوان: سومالي



اتحاديه اروپا و سازمان پيمان اتلانتيک شمالي ناتو روز چهارشنبه اعلام کردند مشارکت کشتيهاي جنگي براي مبارزه با فعاليت دزدان دريايي در ابهاي درياي سرخ و خليج عدن موفقيت اميز بوده است.
اتحاديه اروپا و ناتو همچنين بر لزوم بکارگيري تلاشهاي بيشتر براي نابودي اين پديده تاکيد کردند.
ژنرال فيليپ جونز فرمانده عمليات نيروهاي مشترک ناتو و اتحاديه اروپا در زمينه مبارزه با دزدان دريايي پس ارايه گزارش به کميته نظامي اتحاديه اروپا در مصاحبه مطبوعاتي تصريح کرد فعاليت مشترک کشتيهاي ناتو و اتحاديه اروپا بر ضد فعاليت دزدان دريايي با موفقيت زيادي همراه بوده و ميزان حملات موفقيت اميز دزدان دريايي براي ربودن کشتيها در ابهاي درياي سرخ و خليج عدن بسيار کاهش يافته است .
اين درحالي است که بر اساس امار بين المللي کشتيراني ، ميزان حملات دزدان دريايي در اطراف ابهاي سومالي در سه ماهه اول سال دو هزارو نه در مقايسه با سه ماهه اول سال دو هزارو هشت ده برابر افزايش داشته و از شش حمله به شصت و يک حمله رسيده است .
يک منبع نظامي اعلام کرد در همين دوره از فاصله زماني شمار کشتيهاي جنگي در ابهاي درياي سومالي به سه برابر رسيده است .
جيمز اباتوري يک سخنگوي ناتو نيز در کنفرانس خبري جداگانه در بروکسل تاکيد کرد با وجود اينکه ميزان حملات دزدان درياي با افزايش همراه بوده ولي ميزان موفقيت عمليات انان در ربودن کشتيها با کاهش همراه بوده است .
به گزارش خبرگزاري فرانسه از بروکسل ؛کشتيهاي جنگي فرانسه و اسپانيايي به تازگي موفق به بازداشت دهها تن از دزدان دريايي در اطراف ابهاي درياي سومالي شده اند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1599