ليبي و سوريه تقويت روابط را خواستار شدند

تاریخ ۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۰ | عنوان: ليبي


نخست وزيران ليبي و سوريه روز يکشنبه تقويت روابط و همکاريها بين دو کشور را در زمينه هاي مختلف خواستار شدند .

به گزارش خبرگزاري شين هوا از تونس ، بغدادي المحمودي نخست وزير ليبي و محمد ناجي عطري نخست وزير سوريه همچنين درخواست کردند موانع افزايش تبادل تجاري بين دو کشور شناسايي و برطرف شود .
خبرگزاري دولتي ليبي روز يکشنبه به نقل از محمودي در افتتاحيه پنجمين نشست کميته عالي مشترک ليبي و سوريه که اواخر شب گذشته در طرابلس برگزار شد نوشت لازم است که همکاريهاي مشترک بين طرابلس و دمشق ، افزايش و سطح روابط اقتصادي و اجتماعي بين دو کشور ارتقا يابد .
نخست وزير ليبي همچنين درخواست کرد برنامه هاي توسعه مشترک بين دو کشور تدوين تا همکاريها در همه زمينه هاي حياتي بين دو طرف تقويت و بخشهاي مختلف براي ارائه ابتکارات به منظور پيشبرد همکاريها در زمينه هاي کشاورزي ، صنعتي ، زيرساختها و خدماتي تشويق شود .
عطري نيز در سخناني بر لزوم تلاش براي مشخص کردن سازوکارهاي برطرف کردن موانع و دشواريها در مسير توسعه روابط بين دو کشور تاکيد کرد .
دو کشور در نشستهاي کميته عالي سوريه و ليبي در سال دو هزار و هفت ميلادي بيست و يک توافقنامه و يادداشت تفاهم و برنامه اجرايي در زمينه هاي همکاريهاي گمرکي ، مالياتي ، گردشگري ، اموزشي ، امنيتي و قضايي و امورديگر امضا کردند .




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=15986