ایران برای مقابله با دزدان دریایی دو ناو به سواحل سومالی می فرستد

تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۰ | عنوان: سومالي



سازمان ملل - سفیر ایران در سازمان ملل در نامه ای به بان کی مون دبیر کل این سازمان اطلاع داده که تهران برای مقابله با دزدان دریایی و حفاظت از کشتی های تجاری و نفتکش هایش ، دو کشتی نظامی به آبهای مجاور سومالی و خلیج عدن اعزام می کند. محمد خزاعی گفته است که ایران با این اقدام در تلاشهای بین المللی برای مقابله با دزدان دریائی در سواحل سومالی و خلیج عدن شرکت خواهد کرد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، وی در این نامه خطاب به دبیر کل سازمان ملل افزوده است کشتی های مزبور طی دو روز آینده در منطقه عملیاتی مستقر شده و حداقل به مدت پنج ماه در منطقه مورد اشاره باقی خواهند ماند.
خزاعی در این نامه ، هدف از اعزام این کشتی ها را همراهی با کشتی های ایرانی یا کشتی هایی که به هر نحوی به ایران و اتباع یا نهادهای ایرانی مرتبط باشند و نیز کمک به سایر کشتی های خارجی که درخواست کمک نمایند اعلام نموده و تاکید کرده است علاوه بر آن این دو کشتی نظامی ایرانی به دولت سومالی در جهت مقابله با دزدی دریائی در سواحل آن کشور کمک خواهند نمود.
بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، کشورها می توانند بمنظور مقابله با دزدی دریائی نسبت به اعزام کشتی های نظامی خود به خلیج عدن و سواحلی سومالی اقدام نموده و حتی در صورت اقتضا و با اطلاع قبلی دولت سومالی در تعقیب دزدان دریائی وارد آبهای سرزمینی این کشور شوند.
تاکنون تعداد قابل توجهی از کشورهای جهان با اعزام کشتی های نظامی خود به منطقه در جهت مقابله با دزدان دریائی و حفاظت از کشتیهای خود اقدام نموده اند.
خبر فارسي


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1598