سفير لبنان:امام موسي صدر در داخل ليبي است

تاریخ ۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۲:۰۸ | عنوان: ليبي


سفير لبنان در ايران گفت: لبنان يقين دارد امام موسي صدر از ليبي خارج نشده و در داخل اين كشور است.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، زين الموسوي ظهر امروز در همايش بين‌المللي امام موسي صدر انسان عقل و اخلاق اظهار داشت: امام موسي صدر شخصيتي جامعي بوده كه خود يك امت است و در حركتش بين شيعه و سني و لبناني، مسيحي و مسلمان اختلافي قائل نبود.
وي با بيان اينكه امام موسي صدر با بسياري از رهبران كشورهاي ديگر جهان براي برقراري وحدت ميان انسان‌ها ارتباط برقرار كرد، ادامه داد: او در زماني كه اسرائيل قصد حمله به لبنان را داشت ايستاد و همه را دعوت به راهپيمايي صلح‌طلبانه كرد.
زين الموسوي گفت: با توجه به تلاش‌هاي طاقت فرسايي كه در بحث امام موسي صدر از جانب لبنان انجام شده است به اين نتيجه رسيده‌ايم كه ايشان از ليبي خارج نشده و در داخل ليبي است.
وي اظهار داشت: دولت لبنان براي بازگشت ايشان به كشورشان از هيچ كوششي دريغ نكرده و براي اين منظور يك گروه ملي براي پيگيري مسئله تشكيل داده است كه اين گروه در جلسه اخير خود از دولت ليبي و معمر قذافي خواستند پيگير جدي اين موضوع باشند.
سفير لبنان در ايران با اشاره به اجلاس كشورهاي عربي كه قرار است در ليبي برگزار شود،‌ گفت: براي شركت در اين نشست عمر موسي رئيس سران كشورهاي عربي از لبنان خواست كه در اين نشست شركت كنند اما دولت لبنان اذعان داشت كه حضور با در گرو اين است كه كشور ليبي اقداماتي در راستاي آزادي و بازگشت امام موسي صدر به لبنان اتخاذ كند.
وي با تشكر از كشور جمهوري اسلامي ايران از دولت ايران خواست با توجه به جايگاهي كه دارد در راستاي آزادي امام موسي صدر با لبنان همكاري كند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=15956