فرانسه از اعلام جهاد قذافي برضد سوييس انتقاد کرد

تاریخ ۰۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۰ | عنوان: ليبي


وزارت امورخارجه فرانسه در يک واکنش سريع از اعلام جهاد معمر قذافي رهبر ليبي عليه سوييس به دليل ممنوعيت ساخت مناره، بشدت انتقاد کرد.


به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا به نقل از شبکه تلويزيوني فرانسه، " برنارد والرو "سخنگوي وزارت امورخارجه فرانسه ضمن انتقاد شديد از اظهارات معمر قذافي،آن را غير قابل قبول خواند.
وي گفت: ما از اقدام اتحاديه اروپا مبني بر رد اظهارات معمر قذافي حمايت مي کنيم و خواستار حل بحران سياسي ميان ليبي و سوييس هستيم.
اين در حالي است که " کتيرين آشتون " سخنگوي بخش سياست خارجي اتحاديه اروپا پيشتر در واکنش به موضع گيري قذافي گفته بود: اينگونه موضع گيريها و سخنان معمولا در سياست صورت نمي گيرد و اتحاديه اروپا تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا تنش ميان ليبي و سوييس پايان يابد.
در همين حال روزنامه فرانسوي لوموند نيز باره مناسبات ليبي و سوييس نوشت، تنش ميان دو کشور از ژوييه سال 2008 ميلادي آغاز شد که دولت سوييس هانيبال قذافي پسر رهبر ليبي را به دليل شکايت دو خدمتکار سوييسي از وي به دليل بدرفتاري مورد بازجويي قرار داد.
بنابراين گزارش، ليبي نيز پس از اين ماجرا دو تبعه سوييسي را به اتهام ورود غيرقانوني به خاک اين کشور بازداشت کرد.
دولت ليبي يکي از اين دو تبعه را به عنوان بازرگان در ليبي بسر مي برند آزاد کرد و دومين تبعه سوييسي همچنان در بازداشت است.
معمر قذافي رهبر ليبي تصميم دولت سوييس را به دليل ممنوعيت ساخت مناره در مساجد اين کشور يک اقدام غير ديني خواند و خواستار جهاد عليه اين کشور شد.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=15907