تهديد ليبي به حمله عليه سفارت سوئيس

تاریخ ۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۴ | عنوان: ليبي


با پايان ضرب العجل دولت ليبي به سوئيس مبني بر تحويل دو شهروند سوئيسي كه به سفارت اين كشور در طرابلس پناهنده شده بودند، ليبي سفارت سوئيس را تهديد به حمله كرد.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه اتريشي "دراشتاندارد "، كشور ليبي پيش از اين اعلام كرده بود سفارت سوئيس در طرابلس تا صبح دوشنبه فرصت دارد دو تاجر سوئيسي را كه از ماه ها پيش به اين سفارتخانه پناهنده شده بودند به مقامات پليس ليبي تحويل دهد.
بنا بر اين گزارش، مقامات پليس ليبي هشدار دادند كه در صورت عدم تحويل اين دو نفر از جانب سفارت سوئيس به اين سفارتخانه حمله خواهند كرد. گفته مي شود يكي از اين دو تاجر كه پيشتر از سوي دادگاه ليبي تبرئه شده بود اجازه يافت ليبي را به مقصد تونس ترك كند.
پس از تهديد ليبي جهت حمله به سفارت سوئيس در طرابلس، تعداد زيادي از سفراي اتحاديه اروپا براي جلوگيري از هر گونه حمله توسط پليس ليبي، در اين سفارتخانه مستقر شدند.
"مايكل اشپيندلگر "، وزير امور خارجه اتريش در اين خصوص اظهار داشت: حمله به يك سفارتخانه نقض اصول دموكراتيك محسوب مي شود و سفراي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به عنوان سپر انساني در جلوگيري از هر گونه حمله اي در اين سفارتخانه مستقر شدند.
روابط بين سوئيس و ليبي به دنبال دستگيري "هانيبال قذافي "، پسر "معمر قذافي "، رهبر ليبي در سوئيس شدت گرفت. هانيبال قذافي در تابستان سال 2008 ميلادي در ژنو به دليل ضرب و شتم خدمتكار خود به مدت كوتاهي در اين كشور دستگير شده بود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=15692