پنج معدن اورانيوم جديد در ناميبيا به زودي به بهره برداري مي رسد

تاریخ ۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۲ | عنوان: ناميبيا


مسئولان بخش معادن و انرژي ناميبيا اميدوار هستند بهره برداري از چهار معدن جديد اورانيوم که اخيرا در اين کشور کشف شده اند، هشت هزار فرصت شغلي جديد ايجاد کند.

تازه ترين ارزيابيهاي کارشناسان وزارت معادن و انرژي ناميبيا حاکي از ان است که در پنج سال اينده بهره برداري از معادن اورانيوم افراد زيادي را مشغول کار خواهد کرد. ناميبيا در سالهاي اخير از نرخ فزاينده بيکاري رنج مي برد به طوري که اکنون نرخ بيکاري در اين کشور به رقم نگران کننده پنجاه درصد رسيده است.
بيشترين نيروي کار ناميبيا در بخش دولتي اين کشور فعاليت مي کند و پس از ان بخشهاي کشاورزي، شيلات و صنايع بيشترين نيروي کار را استخدام مي کنند.
شرکت فرانسوي اره وا و شرکت والنسيا دو فورسي قرار است تا چند ماه ديگر بهره برداري از معدن تريکوپجه واقع در نزديکي شهر سواکوپموند در استان ارونگو را اغاز کنند. يک شرکت استراليايي نيز بهره برداري از سه معدن ديگر را اغاز خواهد کرد.
با احتساب معادن تازه کشف شده شمار کلي معادن راديواکتيو موجود در ناميبيا به شش معدن افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاري شينهوا از ويندهوک، ناميبيا در حال حاضر چهارمين کشور توليد کننده اورانيوم در جهان به شمار مي رود. توليد اورانيوم در ناميبيا در در سال گذشته از ميزان توليد اورانيوم در روسيه فراتر رفت اما با توجه به معادن جديد اورانيوم کشف شده در ناميبيا، مقامات اين کشور تلاش مي کنند کشورشان را به اولين توليد کننده اورانيوم در جهان تبديل کنند.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=15609