نشست مشترک چين-اعراب در تونس به کار خود پايان داد

تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۰ | عنوان: تونس



سومين سمينار بررسي روابط و تمدن هاي چين-اعراب در چارچوب مجمع همکاريهاي چين-اعراب روز سه شنبه در تونس به کار خود پايان داد.
کشورهاي شرکت کننده در پايان اين نشست با انتشار گزارش نهايي خود، خواستار توسعه روابط و ارتباطات دوستانه بين چين و کشورهاي عربي شدند.
نمايندگان کشورهاي شرکت کننده در اين سمينار در خصوص سه مسئله مهم با موضوعات نقش چين در فرهنگ اعراب و نقش جهان عرب در فرهنگ چين، ارزش هاي انساني در فرهنگ هاي عربي و چيني و همکاريهاي چين-اعراب در حوزه هاي علوم، فناوري و رسانه هاي جديد بحث کردند.
براساس گزارش نهايي نشست، نمايندگان همه کشورها در اين نشست بر سر اين مسئله توافق کردند که مجمع همکاريهاي چين-اعراب اهميت زيادي در تعميق روابط بين اين کشورها و توسعه همکاريهاي عملي دارد و ساز و کار برگزاري سمينارها در خصوص روابط و تمدن هاي اين کشورها، راه موثري براي تحکيم همکاريهاي دوستانه است.
کشورهاي شرکت کننده با تمجيد از پيشرفتهاي بدست امده در چارچوب مجمع همکاريهاي چين-اعراب، تاکيد کردند دو طرف بايد گفتگوها و ارتباطات خود را برپايه دستاوردهاي بدست امده در دو سمينار قبلي که در سال دو هزار و پنج در پکن و در سال دو هزار و هفت در رياض برگزار شد، تقويت کنند.
در اين گزارش خاطر نشان شده است که نمايندگان همچنين از دو طرف خواستند حمايت هاي سياسي از يکديگر را تقويت کنند و بطور مشترک براي حفظ صلح و ثبات تلاش کنند.
هدف از برگزاري سمينار بررسي روابط و تمدن هاي چين-اعراب بخشي از يک رشته از اقدامات مجمع همکاريهاي چين-اعراب براي تقويت تبادلات و همکاريهاي بين اين کشورها در حوزه هايي همچون فرهنگ، ايدئولوژي، اموزش و جامعه است.
به گزارش خبرگزاري شينهوا از تونس، نمايندگان چين و پانزده کشور عربي در اين نشست دو روزه که روز دوشنبه در تونس اغاز شد، شرکت کرده بودند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1556