رئيس‌جمهوري سابق آفريقاي جنوبي معاون رئيس‌جمهوري جديد شد

تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۰ | عنوان: آفريقاي جنوبي



كابينه جديد آفريقاي‌جنوبي تشكيل شد و اعضاي دولت جديد در حالي به‌زودي سوگند ياد كنند كه بر اساس تصميم رئيس‌جمهوري جديد اين كشور، رئيس‌جمهوري سابق آفريقاي‌جنوبي معاون جديد وي خواهد بود.

ایلنا: رئيس‌جمهوري جديد آفريقاي‌جنوبي، كابينه خود را تشكيل داده و قرار است اعضاي دولت جديد به‌زودي سوگند ياد كنند.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، «ياكوب زوما» كه چهارمين رئيس‌جمهوري آفريقاي‌جنوبي بعد از پايان دوره نژادپرستي در اين كشور است بين مردم كشورش محبوبيت بسياري دارد.
وي از بهبود شرايط اقتصادي به‌عنوان مهم‌ترين اولويت در برنامه‌ها كاري دولت نام برده و معتقد است كه بازار، به گزينه انتصابي وي براي وزارت اقتصاد، پاسخ مثبتي مي‌دهد.
زوما همچنين «كالما موتلانته»، رئيس‌جمهوري سابق آفريقاي‌جنوبي را به سمت معاون رئيس‌جمهوري انتخاب كرده است.
رئيس‌جمهوري آفريقاي‌جنوبي بعد از پيروزي در انتخابات گفت كه مردم كشورش باید وارد عصر جدیدی از «امید و پیشرفت» شده، «بی اعتمادی، عدم اطمینان، ناراحتی و تنش» را بخاک بسپارند، و فصل جدیدی از «هماهنگی و همکاری» را آغاز کنند.
وي همچنين تمام احزاب را به‌همکاری فراخواند و گفت كه نیازی به «رقابت» یا «ستیز و مجادله» نیست.
کنگره ملی آفریقا با كسب بیش از ۱۱ میلیون رای، حمایت ۶۵ درصد رای‌دهندگان را به‌دست آورد، با این حال نتوانست اکثریت دو سومی را که برای اقتدار کامل در پارلمان نیاز داشت، کسب کند.
چنین اکثریتی به حزب حاكم مجوز مي‌داد تا قانون اساسی را بدون همکاری احزاب دیگر تغییر دهد، قوانین را بگذراند و بودجه را بدون چالش تصویب کند.
88/02/21


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1490