تقاضای 58 میلیون دلاری تانزانیا از اوگاندا

تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۰ | عنوان: شرق آفريقا



دولت تانزانیا کل مبلغ 58 میلیون دلاری خود بخاطر کمک به اوگاندا را خواستار شد.این مبلغ بخاطر همکاری این کشور به انها در جنگ سال 1979 برای نجات این کشور از دولت استبدادی ایدی امین بود.                                                                                
طبق سندهای موجود این  هزینه که به طور دقیق توسط مجلس اوگاندا بررسی شده,بطور کامل پرداخته شده است.                                                                   
اقای هانینگتون اشا یک مقام ارشد در امور اقتصادی و بودجه مجلس روز چهارشنبه اعلام کرد دولت تانزانیا که هزینه های جنگی خود را 58 میلیون دلار در نظرگرفته است ,ما قبلا"  این بدهیها را پرداخت کرده ایم. زیرا پرونده این مذاکره و پرداخت بدهی بسته است.او همچنین افزود اطلاعات منتشر شده از وزارت دارایی نشان میدهد که تا این زمان همه بدهی دولت اوگاندا به این کشور پرداخته شده است.زیرا مذاکرات نسبت به این تقاضا خیلی وقت پیش تمام شده و پرونده این ماجرا بسته شده است.                             
 در سال 1979 نیروهای مدافع مردمی به رهبری رییس جمهور ژولیوس نایور به وارد اوگاندا شدند تا در برابر تجاوز ایدی امین به منطقه کاگرا از انها دفاع کنند. و سبب تحولی عظیم در ان منطقه شدند.                                                                                 

این نیروها قدرت را از ایدی امین گرفتند و یک دولت موقت به وجود امد,و انتخاباتی در سال 1980 صورت گرفت.بر طبق اطلاعات موجود    تانزانیا کمک مالی بسیاری به این دولت کرده است.و نقش بسیار مهمی را در این دوران تحول ایفا کرده است.
2009/05/08


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1449