مشاركت لبنان در جايزه جهانی پژوهش‌های اسلامی

تاریخ ۰۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۲:۱۶ | عنوان: تونس


وزارت آموزش و پرورش لبنان از مشاركت شهروندان لبنانی در جايزه جهانی پژوهش‌های اسلامی تونس بنا به درخواست سفارت اين كشور در بيروت، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه لبنان، وزارت آموزش و پرورش لبنان در اين باره اعلام كرد: يادداشتی از سوی سفارت تونس در بيروت دريافت كرده و در اين يادداشت از شهروندان لبنانی مشاركت در جايزه جهانی پژوهش‌های تونس درخواست شده است.

جايزه جهانی پژوهش‌های اسلامی تونس شامل تقديرنامه‌ای امضا شده توسط رئيس جمهور اين كشور، نشان افتخار و جايزه‌ای نقدی به ارزش 30 هزار دينار تونسی است كه به پژوهش‌های برتر اهدا خواهد شد.

شهروندان لبنانی می‌توانند آثار خود در اين زمينه را به سفارت تونس در بيروت ارسال يا به آدرس وزارت امور دينی تونس پست كنند.

ستاد برگزاری جايزه جهانی پژوهش‌های اسلامی تونس شرايط ويژه‌ای را برای شركت در اين جايزه در نظر گرفته است و پژوهش‌های ارسالی به دبيرخانه اين ستاد بايد آثاری شاخص با موضوع معرفی تصويری حقيقی از دين اسلام و ارزش‌های اين دين در عرصه بين‌الملل باشد.

پژوهش‌های ارسالی بايد به زبان عربی يا يكی از زبان‌های زنده دنيا و در 250 صفحه در قطع متوسط تايپ شود و از زمان چاپ نخست اين آثار دو سال بيشتر نگذشته باشد.

براساس اين گزارش پايان نامه‌های دانشگاهی، پژوهش‌های دست نويس و نيز پژوهش‌هايی كه در مسابقات مختلف جوايزی كسب كرده باشند، در رقابت جايزه جهانی پژوهش‌های اسلامی تونس شركت داده نخواهند شد.

پژوهش‌ها بايد در 15 نسخه و به همراه مختصری از مشخصات پژوهشگر، فعاليت‌های علمی و آثار منشور وی برای مسئولان برگزاری جايزه جهانی تونس ارسال شود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=14332