پارلمان اروپا وضع حقوق بشر تونس را بررسي کرد

تاریخ ۰۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۸ | عنوان: تونس


پارلمان اروپا در آخرين نشست خود وضع حقوق بشر در تونس و روابط با اين کشور را بررسي کرد. به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره، نمايندگان پارلمان اروپا در اين جلسه، مواضع متناقصي درباره ادامه روابط با تونس با توجه به وضع حقوق بشر در اين کشور اتخاذ کردند.

عده اي از نمايندگان اروپايي در اين جلسه، خواستار ادامه گفتگو با تونس به منظور وادار کردن اين کشور به احترام به قانون و حقوق بشر شدند. در حالي که بعضي ديگر از نمايندگان اروپايي وضع حقوق بشر در تونس را بسيار وخيم دانستند و از اتحاديه اروپا خواستند از برقراري روابط برجسته با تونس خودداري کند. «کريستين وارجيا» نماينده پارلمان اروپا در سخناني خود گفت.. " گذرنامه بعضي فعالان حقوقي در تونس توقيف شده و از خروج شماري از فعالان حقوق بشر جلوگيري شده است. تشکيل جمعيت هاي غيردولتي در تونس ممنوع است. هر کسي هم که به تونس سفر کند تحت نظارت قرار دارد."
«آلان فلوتر» ديگر نماينده پارلمان اروپا هم گفت.. " بين اتحاديه اروپا و تونس، توافقنامه شراکت وجود دارد که بر اساس آن، تونس به احترام گذاشتن به حقوق بشر، قانون و دموکراسي متعهد شده است. اما ما شاهد آن هستيم که کشورهاي اروپايي فشار کافي بر تونس براي پايبندي آن به حداقل حقوق بشر اعمال نمي کنند. "



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=13965