سفير ايران با رييس مجلس ملي جمهوري کنگو ديدار کرد

تاریخ ۲۴ دی ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۳ | عنوان: كنگو


سفير آکرديته جمهوري اسلامي ايران در برازاويل روز پنجشنبه با "ژوستين کومبا" رييس مجلس ملي جمهوري کنگو در شرق آفريقا ديدار و گفت وگو کرد.
به گزارش ايرنا از خبر دريافتي از سفارت ايران در برازاويل، حميد رضا قمي در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام هاي دکتر علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي ايران و تبريک سال نوي ميلادي به همتاي کنگويي وي، آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي توسعه روابط و همکاري هاي پارلماني با مجلس ملي جمهوري کنگو را اعلام و بر ضرورت تشکيل هرچه سريعتر گروه دوستي پارلماني دو کشور تاکيد کرد.
وي همچنين با تاکيد بر نقش گروه هاي دوستي پارلماني در توسعه روابط پارلماني، بر تشکيل اين گروه تاکيد و آمادگي مجلس شوراي اسلامي ايران را براي ميزباني از آقاي ژوشتين کومبا در آينده اي نزديک اعلام کرد.
رييس مجلس ملي جمهوري کنگو نيز ضمن ابراز خرسندي از ديدار با سفير و اهداي سلام و تبريک متقابل خود به رييس مجلس شوراي اسلامي ايران، بر آمادگي مجلس ملي کشورش براي توسعه روابط پارلماني با جمهوري اسلامي ايران تاکيد و اعلام کرد که بزودي گروه دوستي پارلماني ميان دوکشور تشکيل خواهد شد.
کومبا همچنين ضمن تشکر و ابراز خرسندي از دعوت صورت گرفته، گفت: در اولين فرصت مناسب در راس هيات پارلماني به ايران سفر خواهد کرد .
کومبا در اين ديدار که رييس کميسيون سياست خارجي ايران نيز حضور داشت، افزود: ما تحولات ايران را به دقت پيگيري مي کنيم و به رغم تبليغات منفي رسانه هاي غربي به ايرانيان اعلام مي گوييم که از حق مسلم آنها براي استفاده از فناوري صلح آميز هسته اي حمايت کرده و مي کنيم.
قمي نيز در پايان اين ديدار توضحات لازم را در مورد جو سازي هاي مسموم رسانه هاي غربي در رابطه با اوضاع داخلي کشور و برنامه هاي انرژي صلح آميز هسته اي کشور و نيز ضرورت ارتباط تنگاتنگ کشورهاي جنوب و مستقل ارايه کرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=13564