يکي از رهبران گروه هاي مسلح در الجزاير ابراز پشيماني کرد

تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۰ | عنوان: الجزاير



عبدالرزاق البارا يکي از مهمترين رهبران بزرگترين گروه مسلح در الجزاير به نام " گروه سلفي دعوت و جنگ" که در زندان بسر مي برد با ابراز پشيماني از شرکت در عمليات مسلحانه از همرزمان خود خواست سلاح هاي خود را بر زمين بگذارند.

به گزارش ايرنا، البارا که نام واقعي او عماري صايفي است با صدور بيانيه اي با عنوان برائت و محکوميت گفت: از آنچه که تا کنون انجام دادم پشيمان هستم و نزد خداوند توبه کردم و از خداوند مسالت دارم که باقيمانده برادران مرا نيز هدايت کند.
وي افزود: گروه سلفي دعوت و جنگ خونهاي مسلمانان را در اماکن عمومي و شلوغ و بدون در نظر گرفتن حضور زنان و کودکان و مردان براي هدف قرار دادن رژيم بمب گذاري مي کردند.
البارا تاکيد کرد که عمليات مسلحانه بلاهاي زيادي براي مردم الجزاير در پي داشته و به دور از اسلام بوده است.
وي در بخش ديگري از اين بيانيه از رهبران گروه سلفي در خارج از کشور خواست از دعوت براي ربودن توريست هاي خارجي خودداري کنند. افراد اين گروه سلفي در مناطق کوهستاني الجزاير مخفي شده و عليه دولت الجزاير پيکار مي کنند.
عبدالرزاق البارا در فوريه 2003 ربودن 32 توريست خارجي در صحراي الجزاير را که اکثر آنها آلماني بودند طراحي کرد. اين توريست هاي خارجي در مقابل پرداخت پنج ميليون يورو که از سوي دولت آلمان پرداخت شد آزاد شدند.
البارا در مي 2003 از سوي عناصر شورشي جنبش عدل و مساوت در چاد توقيف و تحويل دستگاه هاي امنيتي ليبي شد ، در اکتبر سال 2004 از سوي مقامات ليبي تحويل مقامات الجزايري شد.
88/02/19


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1344