وزير دفاع چاد: به پيروزي قاطعي رسيده ايم

تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۰ | عنوان: چاد



وزير دفاع موقت چاد روز شنبه از پيروزي قاطع ارتش بر شورشيان اين کشور خبر داد.

به گزراش خبرگزاري فرانسه از انجامنا ، "ادوم يونسمي" خاطر نشان کرد، در حملات روزهاي پنجشنبه و جمعه ارتش چاد عليه شورشيان در شرق اين کشور، خسارت هاي سنگيني بر شورشيان وارده شده و ارتش به پيروزي قطعي رسيده است.
وي ادامه داد، اين يک پيروزي قطعي است چرا که شورشيان به 2 يا 3 سال زمان نياز دارند که نيروهاي خود را بازسازي کنند.
دولت چاد روز گذشته با ارائه آماري اعلام کرد که در نبرد خونين با شورشيان، ارتش اين کشور موفق شده است علاوه بر به اسارت در آوردن 212 نفر از شورشيان، 225 تن از آنها را از پاي درآورد.
وزير دفاع موقت چاد که در تلويزيون دولتي اين کشور سخن مي گفت، در ادامه تصريح کرد: راهبرد ارتش بدين گونه است که شورشيان را در منطقه اي دور از پايگاه هاي آنها به دام مي اندازد و هنگامي به آنها حمله مي کند که ديگر توان بازگشت به پايگاه هاي خود را نداشته باشند.
وي با بيان اين مطلب که با توجه به تدابير اتخاذ شده، شمار کمي از شورشيان قادر به فرار از منطقه درگيري هستند، تاکيد کرد که ارتش چاد به پاکسازي شورشيان تا مرز سودان ادامه خواهد داد.
شورشيان چاد موسوم به نيروهاي ائتلاف مقاومت هفته گذشته با بيش از 100 خودروي مجهز به سلاح سنگين از طريق مرز سودان وارد خاک چاد شدند و بدون هيچگونه درگيري خود را به ورودي شهرهاي "آبشه" و "جوزبيضا" رساندند و تاکيد کردند که به پيشروي خود تا پايتخت ادامه خواهند داد.
88/02/19


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1343