كليساهای اوكراين با جمعيت اسلامی ليبی همكاری می‌كنند

تاریخ ۲۲ دی ۱۳۸۸ - ۲۱:۲۸ | عنوان: ليبي


كليساهای ارتودكس اوكراين به منظور نشر گفت‌و‌گو و ارتباط فرهنگی در اروپا، با جمعيت جهانی تبليغ اسلام ليبی همكاری می‌كنند.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه منطقه بالكان به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی جمعيت جهانی تبليغ اسلام ليبی، «نيكولای جاويسكو» هماهنگ‌كننده كل كليساهای ارتودكس اوكراين و از كشيشان اين كشور در ديدار با مسئولان جمعيت جهانی تبليغ اسلام ليبی در مقر اين جمعيت در «طرابلس»، روند همكاری ميان اين كليساها به منظور نشر گفت‌و‌گوی فرهنگی در اروپا را مورد بحث و بررسی قرار داد.

نمايندگان مسلمان و مسيحی حاضر در اين ديدار در ادامه موافقت خود را به منظور برگزاری نشست مشترك گفت‌و‌گوی بين اديان طی سال جاری ميلادی، اعلام كردند.

دبير دفتر كنفرانس‌ها و هيئت‌های بين‌المللی و امداد‌رسانی جمعيت جهانی تبليغ اسلام ليبی در اين ديدار بر اهميت همكاری ميان سازمان‌ها و مؤسسه‌های فعال در زمينه گفت‌و‌گوی ميان فرهنگ‌ها تأكيد كرد.

وی همچنين گزارشی از فعاليت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و انسانی جمعيت جهانی تبليغ اسلام ليبی در كشورهای مختلف و نقش اين جمعيت در زمينه‌های گفت‌و‌گو، ارتباط و شناخت ميان ملت‌ها ارائه داد.

گفتنی است ديدار هماهنگ كننده كل كليساهای ارتودكس اوكراين با مسئولان جمعيت جهانی تبليغ اسلام ليبی، پنج شنبه هفته گذشته 17 دی ماه در مقر اين جمعيت در شهر ليبی «طرابلس» انجام شد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=13396