سه تن از رهبران سابق اسلامگرايان الجزاير، افراد مسلح را به تسليم شدن دعوت کردند

تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۰ | عنوان: الجزاير



سه تن از مسئولان سابق "گروه سلفي دعوت و مبارزه"، شامگاه جمعه از اسلامگرايان مسلحي که همچنان در الجزاير فعاليت دارند خواستند تسليم شوند و سلاحهاي خود را تحويل دهند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از الجزيره، عمر عبدالبر مسئول سابق کميته رسانه اي و ابو زکريا مسئول سابق کميته پزشکي و مصعب ابوداوود فرمانده ميداني سابق گروه سلفي دعوت و مبارزه، در درخواست خود که از راديو ملي الجزاير پخش شد از اسلامگرايان خواستند منشور صلح و آشتي را بپذيرند.
در اين منشور، عفو مشروط به اسلامگرايان پيشنهاد شده است.
اين سه مسئول سابق اسلامگرا تاکيد کردند عماري سيفي ملقب به "عبدالرزاق البارا" که در سال 2006 دستگير شد نيز براي نخستين بار پيامي براي عناصر مسلحي که همچنان فعاليت دارند فرستاده است. وي در اين پيام از تلاشها و ابتکارات عبدالعزيز بوتفليقه رئيس جمهور الجزاير براي بازگرداندن صلح و امنيت به کشور ستايش کرده است.
عمر عبدالبر به نقل از عبدالرزاق البارا خاطرنشان کرد افراد مسلحي که آماده براي توبه کردن هستند مي توانند به مقامات نظامي و امنيتي و اداري الجزاير اعتماد کنند.
البارا خطاب به افراد مسلحي که همچنان در جنگلها و مناطق دورافتاده الجزاير به سر مي برند افزود: اين فرصت را براي بازگشت به جمع خانواده خود و پيوستن به جامعه از دست ندهيد.
البارا در پيام خود که عمر عبدالبر قرائت کرد خاطرنشان کرد اقدامات کنوني افراد مسلح که اقدام به ريختن خون بي گناهان مي کنند اقدامي وحشيانه است. وي تحرکات عبدالملک درودکل رهبر کنوني اسلامگرايان را نقض اساسنامه گروه سلفي دعوت و مبارزه توصيف کرد و از تروريستهاي فعال در خارج از جمله عبدالحميد ابوزيد و عبدالحق ابوخباب خواست ربودن خارجيان را که بر خلاف تعاليم ديني و خدمت به دشمنان اسلام است متوقف کنند.
گروه سلفي دعوت و مبارزه در سال 2007 نام خود را به سازمان القاعده در مغرب عربي تغيير داد. اين سازمان در فوريه گذشته مسئوليت ربودن دو ديپلمات کانادايي و چهار گردشگر خارجي را برعهده گرفت.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1320