سه رهبر سابق سلفي از شبه نظاميان الجزايري خواستند تسليم شوند

تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۰ | عنوان: الجزاير



سه تن از رهبران سابق گروه سلفي موسوم به گروه وعظ و جهاد روز جمعه از شبه نظامياني که هنوز در الجزاير فعال هستند خواستند که سلاحهاي خود را به زمين بگذارند و تسليم شوند.
عمر عبدالبر، ابو زکريا و مصعب ابو داوود طي سخناني که راديو دولتي الجزاير پخش شد اين درخواست را مطرح کردند.
اين سه رهبر سابق سلفي اعلام کردند که عمار سيفي از رهبران سابق گروه وعظ و جهاد که سال دو هزارو شش بازداشت شده بود براي نخستين بار به شبه نظاميان فعال نامه اي نوشته است که در ان ابتکار عبدالعزيز بوتفليقه رييس جمهور اين کشور را براي برقراري صلح و امنيت در الجزاير ستوده است.
عبدالبر تضمين داده است که شبه نظامياني که سلاح را به زمين بگذارند مي تواند اعتماد مسئولان الجزايري را جلب کنند و از تجربه شبه نظامياني که پيش از اين تسليم شده اند بهره بگيرند.
گفتني است گروه وعظ و جهاد که از سال دو هزارو هفت ميلادي به گروه القاعده در مغرب عربي شهرت پيدا کرده است ماه فوريه مسئوليت ربودن دو ديپلمات کانادايي و چهار گردشگر اروپايي را به عهده گرفته است.
خبرگزاري فرانسه از الجزيره گزارش داد/ چهار تن از اين افراد بيست و دوم اوريل ازاد شدند با اين حال يک تبعه انگليس و سوييسي همچنان در اختيار اين گروه هستند. مذاکره کنندگان کشور مالي اعلام کرده اند که اين دو نفر در دست گروهي به رياست عبدالحميد ابوزيد به شمار مي رود.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1297