مصر گزارشهاي مربوط به فعاليت هسته ايش را مردود دانست

تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۰ | عنوان: مصر



مصر روز پنجشنبه گزارشهاي منتشر شده مبني بر اينکه ديده بان هسته اي سازمان ملل در حال تحقيق در مورد رگه هايي از اورانيوم غني شده در يکي از تاسيسات هسته اي مصر است ، به عنوان گزارشهايي نادرست و قديمي مردود دانست .

به گزارش خبرگزاري فرانسه از قاهره . " حسام زکي " سخنگوي وزارت خارجه مصر در بيانيه اي گفت : گزارشهاي مربوط به تحقيق در " مورد کشف رگه هايي از اورانيوم غني شده توسط آژانس بين المللي انرژي اتمي در مصر نادرست و قديمي است ."
وي ظاهرا با اشاره به گزارش اجراي پادماني آژانس بين المللي انرژي اتمي ( اس آي آر ) افزود :" جاي تعجب دارد که مطبوعات به يک گزارش آژانس استناد مي کنند که هنوز قرار است در يک اجلاس در ماه علنا انتشار يابد ."
زکي با اشاره به اينکه " مصر در گذشته شرايط اين موضوع را براي آژانس توضيح داده و مقامات آژانس توجيهات مصر را پذيرفتند " اضافه کرد که اين مسئله در سال 2007 مطرح شده بود .
وي در ادامه اظهار داشت که آژانس همواره در گزارشهايش فعاليتهاي هسته اي مصر را صلح جويانه ارزيابي کرده است . مصر در سال 2007 تصميم گرفت برنامه انرژي هسته اي خود را که در سال1961 به کمک اتحاد شوروي سابق شروع شده بود ولي به دنبال فاجعه هسته اي چرنوبيل در اوکراين متوقف شده بود، از نو راه اندازي کند. "
88/02/17


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1251