جوان مسلمان مصري: پرورش خوک در مصر بي حرمتي به مسلمانان است

تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۰ | عنوان: مصر



جوان مسلمان مصري ضمن انتقاد شديد نسبت به پرورش خوک در کشورش، اين عمل را نشانه بي حرمتي به دين اسلام و مسلمانان دانسته و خاطر نشان کرد: دين مبين اسلام استفاده از گوشت خوک را بدليل مضرات آن براي سلامت انسان حرام دانسته است.


به گزارش سرويس بين الملل برنا به نقل از سايت خبري- تحليل فرانسوي زبان "التراينفو"، در پي تصميم دولت مصر درخصوص نابود کردن خوک ها در اين کشور که موجب درگيري شديد ميان نيروهاي پليس و خوک داران مسيحي در کشور مسلمان مصر شد، "رجا شمايل" جوان مسلمان مصري با نوشتن گزارشي، خشم و انزجار شديد خود نسبت به پرورش اين حيوان در کشورش را بيان کرد.
"شمايل" در اين گزارش ضمن اشاره به پرورش بيش از 300 هزار راس خوک در کشور مسلمان مصر، مي نويسد: باعث شگفتي است كه در يك كشور اسلامي كه ادعاي رهبري جهان عرب و جهان اسلام را دارد خوك‌داري و خريد و فروش و مصرف گوشت خوك رواج دارد؟
بر اين اساس در شرايطي که بيشترين تعداد شهروندان مصري را مسلمانان تشکيل مي دهند، چرا بايد اقليت مسيحي اين کشور حيواني را در مزارع و خانه هاي خود پرورش داده و از گوشت آن تغذيه کنند که در احکام دين اسلام اين عمل نهي شده است؟
اين جوان مسلمان مصري، مي افزايد: در واقع پرورش خوک در کشور مسلمان مصر را مي توان نشانه بي حرمتي به دين اسلام و مسلمانان دانست.به نوشته "رجا شمايل" در شرايطي که پرورش و مصرف گوشت خوک در مصر به عنوان منبع در آمد برخي از خانواده هاي اين کشور درآمده است، مسيحيان لبنان از پرورش و يا مصرف گوشت خوک به شدت پرهيز کرده و اين عمل را به شدت رد مي کنند.
رجا شمايل همچنين مي نويسد: در حال حاضر بسياري از پزشکان، متخصصان و کارشناسان تغذيه به اين نتيجه دست يافته اند که گوشت خوک نه تنها داراي خواص غذايي مفيدي نيست، بلکه مضرات زيادي را نيز دارد.
اين جوان مسلمان مصري، دين مبين اسلام را دين برتر الهي دانسته و خاطر نشان مي کند: دين مبين اسلام استفاده از گوشت خوک را بدليل مضرات آن براي سلامت انسان حرام دانسته است، اين در حالي است که علم پزشکي در حال حاضر به مضرات مصرف گوشت خوک پي برده است. بنا به نوشته "شمايل"، در دين يهود نيز مصرف گوشت خوک حرام است و يهوديان نيز از مصرف گوشت اين حيوان خودداري مي کنند.
شمايل در ادامه گزارش خود ضمن اشاره به اين مساله که دولتمردان مصري تنها ادعاي رهبري جهان عرب و جهان اسلام را دارند مي نويسد: در شرايط کنوني بسياري از واقعيات براي مردم کشور مسلمان مصر آشکار شده و آن اين است که دولتمردان مصري که همواره وابستگي خود به کشورهاي غربي و آمريکا را رد کرده و ادعايرهبري جهان عرب را دارند، خود وارد کننده گوشت خوک از آمريکا هستند.
برنا
88/02/17


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1249