قاهره مانع تهیه گزارش العالم درباره سفر نتانیاهو شد

تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۰ | عنوان: مصر



دستگاه امنیتی مصر همزمان با ایام گرامیداشت روزجهانی آزادی مطبوعات از اقدام نمایندگی شبکه خبری العالم برای ضبط برنامه ای در شهرک رسانه ای مصر در خصوص سفر آتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیو نیستی به این کشور جلوگیری کرد. به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، نتانیاهو قرار است روز دوشنبه هفته آینده به مصر سفر کند و این در حالی است که کشورهای مختلف جهان شاهد برگزاری تظاهرات و تجمعات اعتراضی به مناسبت روز نکبتشصت و یکمین سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین هستند.
پایگاه اطلاع رسانی مصری الحقیقه الدولیه گزارش داد: مسوولان نمایندگی شبکه خبری العالم برای تهیه این برنامه ،استودیویی را در شهرک رسانه ای مصر اجاره ، مهمان ها را مشخص و از آنها برای حضور در برنامه دعوت کرده بودند ، اما مسوولان این استودیو را تعطیل و مانع از ضبط برنامه شدند.
عبدالعزیز الحسینی از رهبران جنبش الکرامه مصر تایید کرد که مسوولان نمایندگی شبکه العالم در قاهره با وی تماس گرفتند و از او برای حضور در برنامه دعوت کرده و در این زمینه با یکدیگر به توافق رسیده بودند.
وی افزود: اما بعدا طی تماس تلفنی به من گفتند که نیروهای امنیتی به انها اجازه ضبط برنامه را ندادند .
الحسینی خاطر نشان کرد: دولت مصر فراموش کرده است که دشمن واقعی ما رژیم صهیونیستی است و نباید میزبان نخست وزیر این رژیم شود، اما اکنون ایران و مقاومت را مقابل خود می داند و از تعامل رسانه ای با آن خودداری می کند.
وی دولت مصر را برای تعامل رسانه ای ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی با رژیم صهیونستی سرزنش کرد .
خبر فارسي
88/02/16


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1221