حاكم مصر: مناسبات قاهره ـ واشنگتن "بد و بحراني " است

تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۰ | عنوان: مصر



دبيركل اطلاع رساني حزب حاكم مصر با انتقاد از موضع‌گيري آمريكا نسبت به وضعيت دموكراسي و حقوق بشر در اين كشور مناسبات قاهره و واشنگتن را بد و بحراني توصيف كرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه المصري اليوم، "علي الدين هلال " در كنفرانس مطبوعاتي ديروز خود گفت: قاهره هيچ دخالتي را در امور داخلي خود به بهانه حقوق بشر و دموكراسي نمي‌پذيرد.
وي با بيان اينكه مناسبات قاهره و واشنگتن بد و بحراني است، دولت سابق آمريكا به رياست جرج بوش را مسئول اين بحران و بي‌اعتمادي در ميان دو كشور خواند.
هلال به وجود اختلاف‌نظر ميان آمريكا و مصر در زمينه‌هاي "مبارزه با تروريست "، "موضع دو كشور نسبت به عراق و سودان " و ساير مسايل منطقه‌اي اشاره كرد.
اين روزنامه همچنين در ادامه به سخنان "مارگارت اسكوپي " سفير آمريكا در مصر در كنفرانس مطبوعاتي اشاره كرد.
اسكوبي در اين كنفرانس گفت:‌ توسعه دموكراسي در مصر را نمي‌توان به وسيله نيروي خارجي به اين كشور تحميل كرد.
وي افزود: قاهره و واشنگتن هميشه و در همه زمينه‌ها با هم اتفاق نظر نداشته‌اند، اما من مطمئنم كه هر دو طرف به يك موضوع ايمان دارند و آن اين ضرب المثل است كه مي‌گويد "يك دست صدا ندارد ".
اسكوبي نيز در اين كنفرانس مطبوعاتي مشترك با اشاره به اينكه توسعه دموكراسي در مصر بايد از داخل اين كشور به وجود آيد، گفت اين موضوع به رهبري شجاع و اطمينان به آينده نيازمند است.
اسكوبي همچنين با اشاره به رشد اقتصادي در مصر در دوره اخير ادامه داد: ما آماده همكاري با شما براي تاسيس آينده دلخوايتان هستيم.
سفير آمريكا در مصر به شراكت ميان آمريكا و مصر براي تحقق صلح در خاورميانه و تلاش دو طرف براي پايان دادن به درگيري‌ها در سودان و عراق و ايجاد آينده‌اي با رفاه بيشتر از طريق رشد اقتصادي پايدار اشاره كرد.
وي با اشاره به سفر آينده "حسني مبارك " رئيس‌جمهور مصر به آمريكا گفت: ما به اين سفر اميد داريم، در اين سفر راه‌هاي تحكيم مناسبات دو كشور و گام‌هاي تحقق صلح ميان فلسطيني‌ها و اسرائيلي‌ها بررسي خواهد شد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1215