اخوان المسلمين خواهان رهايي امت اسلامي از سلطه استکبار است

تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۰ | عنوان: مصر



مدير مسئول روزنامه اخوان المسلمين در لندن پايه گذاران رژيم صهيونيستي را عاملان اصلي مقابله با تحقق اهداف جنبش اخوان المسلمين دانست.

ابراهيم منير روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: گروه اخوان المسلمين از زمان تاسيس آن در 80 سال پيش تاکنون همچنان بر اصول اوليه خود استوار است و امت اسلامي را به بازگشت به دين و خدا و قرآن به عنوان قانوني اساسي براي زندگي و وحدت همه امت اسلامي دعوت مي کند.

وي افزود: گروه اخوان المسلمين خواهان برقراري نظامي بين المللي است که بر اساس اصول اسلامي و اصل عدالت و برابري ميان همه مردم حکومت کند.

منير تلاش نظام مصر در تثبيت رويکردهاي سلفي براي مقابله با گسترش جنبش اخوان المسلمين را به منزله اعلاميه جديد شکست نظام مصر برشمرد و گفت: جنبش اخوان المسلين نه از شرق آمده است نه از غرب اين جنبش بر اساس کتاب خدا و سنت رسول خدا شکل گرفته است.

وي در ادامه خاطر نشان کرد: همه اتهاماتي که از قبيل کفر، الحاد و خروج از اسلام به اخوان المسلمين زده شده ، به شکست انجاميده است زيرا اين مسائل در قاموس اين گروه نمي گنجند.

مدير مسئول روزنامه اخوان المسلمين در لندن تاکيد کرد: جنبش اخوان المسملين خواهان رهايي امت اسلامي از سلطه استکبار است تا زمام امت اسلامي را به خود امت واگذار کند اما کساني که صهيونيسم را در فلسطين ايجاد کردند به اضافه برخي عوامل داخلي ، عامل اصلي مقابله با تحقق اهداف اخوان المسلمين هستند.

وي سپس با اشاره به اظهارات برخي ازمصري ها که معتقدند مصر بيش از حد خود را گرفتار مسائل فلسطين مي کند ؛ اظهار داشت: بايد به يک حقيقت تاريخي اشاره کرد و آن اينکه باريکه غزه از سال 1948 وابسته به مصر بود و يک افسر نظامي با درجه سرلشکر بر آن حکم مي راند بنابراين هرگونه محدوديتي که ضد مقاومت غزه اعمال مي شود، در واقع مصر را به چالش مي کشد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1214