اخوان المسلمين خواستار نزديکي مواضع کشورهاي منطقه به تهران شد

تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۰ | عنوان: مصر



يکي از رهبران اخوان المسلمين مصر از کشورهاي عربي خواست که بجاي همپيماني و همدستي با آمريکا و رژيم صهيونيستي با جمهوري اسلامي ايران به گفت وگو و مذاکره مبادرت کرده و مواضع خود را به تهران نزديک کنند.

"عصام العريان" شامگاه سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبري "العالم" از قاهره پايتخت مصر، گفت: اظهارات ضد ايراني مقامات مصري در راستاي پيروي قاهره از آمريکا و رژيم صهيونيستي و در چارچوب تحولات سياسي در آمريکا و اين رژيم صورت مي گيرد.

وي تصريح کرد: سخنان "احمد ابوالغيط" وزير امور خارجه مصر عليه ايران و جانبداري او از "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي، اهانت به ملت مصر است.

العريان افزود: تنها رژِيمي که ملت مصر، عرب ها و مسلمانان آن را دشمن خود مي دانند جز اسراييل نيست ، رژيمي که هيچگونه مدارا با آن نتيجه بخش نخواهد بود.

اين رهبر اخوان المسلمين از مقامات مصري خواست که در مواضع خود عليه ايران به ويژه پس از سخنان اخير "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي در اجلاس آيپک ( لابي صهيونيست ها در آمريکا) تجديد نظر کنند.

نتانياهو در اين اجلاس تلاش کرد که کشورهاي به اصطلاح ميانه رو عرب را عليه ايران با خود همراه کند.

العريان افزود: کشورهاي عربي در منطقه نقش تعيين کننده اي ندارند بلکه شکنندگي و ضعف واضحي در رويکرد آنها وجود دارد و بايد کشوري در منطقه اين خلا را پر مي کرد، اقدامي که ايران از طريق حمايت از ملت فلسطين، لبنان و کمک به مردم نوار غزه در برابر تهاجم وحشيانه صهيونيست ها به آن مبادرت کرد.

وي با اشاره به باز شدن باب گفت وگوهاي آمريکا با ايران و سوريه اظهار داشت: سفر "رابرت گيتس" وزير دفاع آمريکا به قاهره و رياض با هدف رفع نگراني هاي مقامات اين کشورها درباره سياست جديد آمريکا درقبال تهران و دمشق و مساله تفوق نقش ايران بر کشورهاي عربي در منطقه صورت مي گيرد.
العالم


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1201