دور دوم انتخابات پارلماني مجمع الجزاير کومور آغاز شد

تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۸۸ - ۲۱:۳۰ | عنوان: كومور


دومين دور انتخابات پارلماني کومور روز يکشنبه آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از موروني، در حاليکه حوميد امسيديه Houmed Msaidié رهبر مخالفان کومور شنبه از کميسيون انتخاباتي خواست با تقلب در عمليات راي گيري در اين مجمع الجزاير اقيانوس هند مقابله کند، راي دهندگان کوموري از صبح يکشنبه در آرامش پاي صندوق هاي راي حاضر شدند.
امسيديه با شش نامزد ديگر در جزيره کومور بزرگ، چهار نامزد در جزيره موهلي و دو نامزد در جزيره آنژوان رقابت مي کند. اين سه جزيره مجمع الجزاير کومور را تشکيل مي دهند.
ناظران غيرنظامي اتحاديه آفريقا به سرپرستي آنيل گايان نخست وزير سابق جزاير موريس جمعه وارد کومور شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، بنا به آمار رسمي، جريان وابسته به رياست جمهوري کومور در دور اول انتخابات که شش دسامبر برگزار شد با اکثريت نامزدهايي که به دور دوم راه يافتند به پيروزي رسيد.
دو نماينده از حزب رئيس جمهور احمد عبدالله محمد سامبي در همان دور اول به پارلمان راه يافتند در حاليکه از نامزدهاي مخالف هيچيک در دور اول به پارلمان راه نيافت.
نزديک به سيصد و شصت هزار نفر از مردم کومور مي توانند براي انتخاب نمايندگان خود از بين صد و چهل و چهار نامزد پاي صندوق هاي راي بروند.
بيست و چهار نماينده پارلمان کومور از طريق انتخابات پارلماني که دو دور برگزار مي شود براي يک دوره پنج ساله به پارلمان راه مي يابند.
نه نماينده ديگر از سوي شوراي هر يک از سه جزيره مجمع الجزاير کومور انتخاب مي شوند يعني هر جزيره سه نماينده را از اين طريق به پارلمان مي فرستد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=11900