سخنگوي وزارت خارجه مصر: بمب اتمی "اسرائیل" بزرگترین تهدید برای منطقه است

تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰ | عنوان: مصر



رژیم صهیونیستی از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه مصر به شدت برآشفته شد.

به گزارش سرویس بین الملل "جهان"، روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست در گزارشی با اشاره به سخنان حسام زاکی که گفته تهدید اتمی اسرائیل بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه است، آورده است: سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه ای آورده است که سیاست های غرب در مورد تلاش برای توقف برنامه های هسته ای ایران با شکست مواجه خواهد شد، زیرا غربی ها بمب های اتمی اسرائیل را نادیده گرفته اند، این در حالی است که زرداخانه اتمی اسرائیل بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه است.

زاکی در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: ما می خواهیم از این بابت مطمئن شویم که اجرای قوانین ان پی تی برای تمام دولت ها یکسان است،این در حالی است که دسترسی برخی از کشورها به بمب اتمی، تعادل قدرت را در جهان بر هم زده اند.
سخنگوی وزارت خارجه مصر در ادامه با اشاره به این که جامعه جهانی باید عادلانه و بدون تبعیض در مورد اجرای قوانین ان پی تی برای تمام کشورها رفتار کند، تصریح کرد: جامعه جهانی باید از ایجاد معیارهای دوگانه برای اعمال فشار بر ضد برخی کشورها در این زمینه خودداری کند.

این در حالی است که ئیگال پالمور سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل با رد این سخنان در این باره مدعی شده است: سخنان زاکی زمانی معتبر خواهد بود که وی مدرکی مبنی بر حتی یک مورد تهدید کشورهای منطقه از سوی سلاح های اتمی اسرائیل ارائه دهد. در واقع اظهارات وی کاملا بی مورد است.

یکی از مقامات ارشد مصر در گفتگو با روزنامه اورشلیم پست اظهار داشت: قاهره معتقد است که اسرائیل نباید بر ضد ایران به اقدامات نظامی متوسل بشود.

روزنامه مصری الاهرام نیز در گزارشی در این زمینه آورده است: حسنی مبارک رییس جمهور مصر معتقد است که فشارها در مورد برنامه هسته ای ایران باید با فشار در زمینه امکانات هسته ای اسرائیل کاملا برابر و یکسان باشد.
جهان نيوز


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1175