چه كسي تلويزيون مصر را نظارت مي‌كند؟

تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰ | عنوان: مصر



مؤسسه " پوز آلن هاميلتون" در ايالت ويرجينيا در ايالات متحده آمريكا است و به طور مستقيم زير نظر سازمان اطلاعات و امنيت آمريكا (CIA) در زمينه‌هاي مختلف رسانه‌اي فعاليت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل "جهان"، سازمان صدا و سيماي كشور مصر با هدف توسعه بخس‌هاي مختلف رسانه‌اي خود و نظارت بر شبكه‌هاي تلويزيوني مختلف در اين كشور، اين كار را به مؤسسه آمريكايي "پوز آلن هاميلتون" واگذار كرد.

در همين راستا "سيد حلمي" رئيس شهرك سينمايي و رسانه‌اي مصر طي اظهاراتي گفت: اين توسعه قرار است در سه مرحله توسط اين شركت آمريكايي انجام گيرد و پيش‌بيني مي‌شود تا سال 2011 ميلادي ادامه يابد.

مصر در نظر دارد با انجام اين توسعه و تغييرات، خود را از نظر رسانه اي تقويت كند تا بتواند با ديگر كشورها و شبكه‌هاي عربي مانند الجزيره، العربيه و غيره رقابت كند. مصر طي چند سال اخير احساس كرده كه از نظر رسانه‌اي ضعف شديدي داشته و در حوادث مختلف سياسي نتوانسته از اهرم رسانه براي پيشبرد سياست هاي منطقه اي و بين المللي خود استفاده كند و همواره مورد هجمه رسانه اي كشورهاي مختلف قرار گرفته است. در جنگ 22 روزه ارتش صهيونيستي عليه نوار غزه كه مصر به طور مستقيم با رژيم صهيونيستي همكاري مي كرد، تقريبا بيشتر شبكه هاي خبر و ماهواره‌اي جهان عرب مصر را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار مي دادند به طوريكه نظرسنجي‌ها نشان مي‌داد جايگاه و محبوبيت اين كشور در جهان عرب به قدري كاهش يافت كه به منفورترين كشور عربي تبديل شد از همين رو مصر تصميم گرفته در اين باره به ايالات متحده آمريكا متوسل شود.

گفتني است مقر اصلي مؤسسه " پوز آلن هاميلتون" در ايالت ويرجينيا در ايالات متحده آمريكا است و به طور مستقيم زير نظر سازمان اطلاعات و امنيت آمريكا (CIA) در زمينه‌هاي مختلف رسانه‌اي فعاليت دارد.
جهان نيوز


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1174