مدوديف خواستار تشکيل دادگاه بين المللي براي محاکمه دزدان دريايي شد

تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۰ | عنوان: سومالي



مسکو- بدنبال تشديد حملات دزدان دريايي سومالي به کشتي هاي باري و ماهيگيري در سواحل اين کشور، "دميتري مدوديف" رييس جمهوري روسيه خواستار تشکيل دادگاه بين المللي براي محاکمه و مجازات دزدان دريايي شد.

به گزارش ايرنا از مسکو ، مدوديف روز دوشنبه در ديدار با "يوري چايکا" دادستان کل روسيه، از وي خواستار بررسي ايجاد ساز و کاري براي پيگرد قانوني و مجازات دزدان دريايي با همکاري مراجع حقوقي کشورهاي ديگر و تشکيل دادگاه بين المللي در اين زمينه شد.
رييس جمهوري روسيه گفت: متاسفانه غالبا کشورهايي که دزدان دريايي از آنجا حملات خود را سازماندهي مي کنند هيچ گونه اقدامي براي مقابله با اين مساله بعمل نمي آورند و در واقع باعث تکرار چنين جرايم که افراد زياد و شرکت هاي کشتيراني زيادي بر اثر آن آسيب مي بينند ، مي شوند.
وي گفت: در مبارزه با دزدان دريايي بايد با انسجام بين المللي اقدام کرد.
دزدان دريايي سومالي در سال جاري ميلادي 30 فروند کشتي را توقيف کرده و تعدادي از آنها را با گرفتن باج آزاد کرده اند.
در حال حاضر حدود 20 فروند کشتي از کشورهاي مختلف با 300 خدمه در اسارت دزدان دريايي قرار دارد.
هفته گذشته ناوشکن "آدميرال پانتيلييف" يک کشتي حامل دزدان دريايي سوماليايي را در سواحل اين کشور توقيف کرده و 29 تن از دزدان واقع در اين کشتي را دستگير کردند.
نيروهاي روس در بازرسي از قايق دزدان دريايي که در 15 مايلي ساحل شرقي سومالي قرار داشت، مقاديري سلاح ازجمله هفت قبضه اسلحه کلاشينکف و مقداري مهمات ضبط کردند.
در حال حاضر يک گروه از ناوهاي ناوگان اقيانوس آرام روسيه شامل ناوشکن "آدميرال پانتيلييف" و رزمناو "اس.ب.-37" و تانکر هاي "ايژورا " و "ايرکوت" در خليج عدن مستقر هستند.
در ترکيب نيروهاي نظامي روسيه به خليج عدن يک گروه از تفنگداران دريايي و دو فروند بالگرد جنگي نيز به اين منطقه اعزام شده است .
روسيه پيشتر دو گروه از ناوهاي جنگي خود را به آبهاي سومالي روانه کرده بود.
88/02/14


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1152