چين و کامرون براي توسعه روابط دو جانبه متعهد شدند

تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۹ | عنوان: كامرون


مقامات بلندپايه چين روز جمعه متعهد شدند به منظور توسعه همکاري دوجانبه در زمينه هاي مختلف و پيشبرد مناسبات دو جانبه با کشور کامرون همکاري کنند.
به گزارش خبرگزاري شين هوا از پکن وو بانگوئو Wu Bangguo رئيس کميته دائمي مجمع ملي خلق چين و جيان کينگلين رئيس کميته ملي کنفرانس رايزني سياسي خلق چين به صورت جداگانه با کاوايه يِگوئي جبريل رئيس پارلمان کامرون ديدار و گفتگو کردند.
وو بانگوئو در اين ديدار گفت بهبود همکاري دوستانه چين و کامرون پاسخگوي منافع اصولي دو کشور و دو ملت است.
بانگوئو ضمن تمجيد از مناسبات ديپلماتيک دو کشور از سي و هشت سال پيش تا کنون گفت روابط چين و کامرون از توسعه سالم و پايداري برخوردار بوده و پيشرفتهايي نيز در زمينه همکاري سياسي ، اقتصادي و فرهنگي در اين مناسبات محقق شده است.
وي ضمن ابراز خرسندي از روابط چين و کامرون که نمونه خوبي از همکاري جنوب _‌ جنوب و کشورهاي جنوب آفريقا با چين به شمار مي رود از کامرون به خاطر حمايت از مشکلات چين قدرداني کرد.
چين براي همکاري با کامرون به منظور تقويت مبادلات دوستانه پارلمانها ،‌دولتها و احزاب سياسي دو کشور و همچنين توسعه همکاري درباره ساخت تاسيسات زيربنايي ،‌کشاورزي ، بهره برداري از منابع انرژي و آموزش منابع انساني آمادگي دارد.
جيا کينگلين نيز در ديدار با کاوايه از مناسبات چين و کامرون ابراز خرسندي کرد.
وي افزود هر دو کشور در حال توسعه چين و کامرون بايد به ويژه همکاريهاي خود را در برابر بحران مالي بين المللي تقويت کنند و به توسعه خود بپردازند.
کينگلين تصريح کرد ما براي روابط کشورمان با کامرون اهميت قائليم و آماده ايم همکاري عملي را در زمينه هاي مختلف ارتقا بدهيم.
رئيس پارلمان کامرون براي يک ديدار دوستانه رسمي و به دعوت وو بانگوئو از دهم تا شانزدهم دسامبر در چين به سر مي برد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=11485