پس از ديدار با شاه اردن عباس امروز به قاهره مي‌رود

تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۰ | عنوان: مصر



رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين پس از ديدار با پادشاه اردن در أمان عصر امروز به قاهره سفر مي‌كند.

به گزارش فارس، به نقل از شبكه خبري الجزيره قطر ، قرار است محمود عباس (ابومازن) در اين سفر با "حسني مبارك " رئيس جمهور مصر ديدار و گفت‌وگو كند.
عباس ديروز در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با عبدالله دوم شاه اردن گفت كه شروط طرف فلسطيني براي از سرگيري گفت‌وگوها با طرف اسرائيلي مطابق با خواسته‌هاي آمريكا است.
وي افزود: شروط ما در چارچوب راه حل تشكيل دو دولت، توقف شهركسازي و سياست تخريب منازل است كه در اين مسائل درخواست‌هاي ما با آمريكائي‌ها مشترك است.
عباس در ديدار با عبدالله دوم نتايج سفر وي به واشنگتن در ماه گذشته درباره ايفاي نقش آمريكا براي آغاز مذاكرات جدي با هدف حل‌وفصل درگيري‌هاي فلسطيني-اسرائيلي بر اساس تشكيل دو دولت، را بررسي كردند.
خبرگزاري رسمي اردن(پترا) نيز گزارش داد كه پادشاه اردن در اين ديدار بر ضرورت تلاش براي جذب حمايت‌هاي بين المللي با هدف اتخاذ اقدامات عملي براي آغاز مذاكرات فلسطيني- اسرائيلي در كوتاهترين زمان ممكن تأكيد كرد.
دو طرف همچنين بر ضرورت توقف روند شهركسازي در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين بويژه در قدس و توقف اقدامات رژيم صهيونيستي در تغيير بافت اين شهر مقدس و تخريب خانه‌هاي فلسطينيان تأكيد كردند.
عباس همچنين در خصوص سفر قريب الوقوع خود به آمريكا و ديدار با "باراك اوباما " رئيس جمهور آمريكا گفت: "پيش از سفر به آمريكا در تاريخ 28 مي( 7 خرداد) به قاهره و چند كشور عربي سفر خواهم كرد و در سفر به واشنگتن در مورد مسائل سياسي و شروط ما براي مذاكرات در آينده بحث و گفت‌وگو خواهيم كرد. "


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1130