ناو "ادمیرال پانتلییف" شش کشتی را از خلیج عدن گذراند

تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۰ | عنوان: سومالي



مسکو، 14 اردیبهشت، خبرگزاری «ریا نووستی»/ ناو بزرگ ضدکشتی "ادمیرال پانتلییف" متعلق به ناوگان اقیانوس آرام فدراسیون روسیه اولین کاروان کشتی های بازرگانی را از خلیج عدن گذراند که در آنجا دزدان دریایی همچنان به گرفتن کشتی ها ادامه می دهند.

به گزارش «ریا نووستی» از شبکه خبری "وستی"، در مسیر بازگشت نیز کشتی های ناوگان اقیانوس آرام کاروانی تشکیل داده و آن را از طریق خلیج عدم از "کریدور امن" می گذرانند.

"رمان مارتوف" رئیس دفتر مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام فدراسیون روسیه اطلاع داد که این ناو شش کشتی بازرگانی از کشورهای مختلف را تحت حفاظت خود گرفته است.

اواخر ماه آپریل سال جاری، گروهی از کشتی های ناوگان اقیانوس آرام که در راس آن ناو بزرگ ضدکشتی "ادمیرال پانتلییف" بود، وارد سواحل شاخ آفریقا شده و اجرای عملیات بین المللی برای مقابله با دزدان دریایی را آغاز کردند. در ترکیب کشتی ها تانکرهای "ایژورا" و "ایرکوت" و بکسیر دریایی ام.ب.-37 نیز وجود دارند.

در سال 2008 بیش از 200 کشتی بدست دزدان دریایی افتاده بودند. بنا به ارزیابی کارشناسان دزدان دریایی برای آزادسازی این کشتیها 150 میلیون دلار باج گرفتند. از اول سال جاری میلادی تا کنون نیز علیرغم حضور کشتی های نظامی در منطقه آنها توانسته اند 17 کشتی بگیرند.

در حال حاضر ائتلاف نیروهای دریایی 16 کشور که نیروهای دریایی اتحادیه اروپا و کشورهای ناتو نیز بدان پیوسته اند، با دزدان دریایی در خلیج عدن مبارزه می کنند.
قطره


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1128