مصر بر اجراي طرحهاي مشترک ميان کشورهاي اسلامي تاکيد کرد

تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۰ | عنوان: مصر



وزير بازرگاني و صنايع مصر بر لزوم همکاري اقتصادي ميان کشورهاي اسلامي با هدف ايجاد فرصتهاي شغلي جديد و توسعه واقعي اين کشورهاي تاکيد کرد .
رشيد محمد رشيد روز يکشنبه در بيست و پنجمين مجمع عمومي اتاق بازرگاني و صنايع کشورهاي اسلامي اعلام کرد اين کشورها بايد با اجراي طرحهاي مشترک و ايجاد فرصتهاي شغلي جديد ، همکاري اقتصادي خود را تقويت کنند.
محمد رشيد تصريح کرد کشورهاي اسلامي حجم وسيعي از بازار اقتصادي را تشکيل مي دهند و اين کشورها از منابع مالي ، توانايي صنعتي ، فناوري ، کشاورزي و منابع طبيعي متنوع و نيز منابع انساني خوب و متمايزي برخوردار هستند .
وي خاطر نشان کرد کشورهاي اسلامي بايد تلاش کنند با افزايش همکاريهاي خود از طريق اجراي طرحهاي مشترک در بخشهاي مختلف به يک قطب اقتصادي بزرگ تبديل شوند .
به گزارش خبرگزاري شينهوا از قاهره ؛ وزير بازرگاني و صنايع مصر تصريح کرد کشورهاي اسلامي بايد در کنار اجراي طرحهاي مشترک در زمينه هاي بازرگاني ، صنعتي و کشاورزي زمينه هاي همکاري خود را در بخشهاي اموزشي ، تحقيقات علمي ، بهداشت ، حمل و نقل
و غيره ارتقا بخشد تا بتوانند به رشد و توسعه واقعي در بخشهاي مختلف دست يابند .
وي از نقش اتاق بازرگاني اسلامي در توسعه اقتصادي همه کشورهاي اسلامي به ويژه در جهت توسعه و جذب سرمايه گذاريهاي مستقيم و غير مستقيم و نيز حمايت از مشارکت بخش خصوصي در توسعه اقتصادي و اجتماعي قدر داني کرد .


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1123