الأزهر: زيارت قدس با ويزای اسرائيل اعتراف به مشروعيت اين رژيم است

تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۰ | عنوان: مصر



«محمود حمدی زقزوق» وزير اوقاف و امور اسلامی مصر امروز 13 ارديبهشت‌ از مسلمانان خواست كه با ويزای اسرائيل به زيارت مسجدالأقصی بروند كه اين اظهارات نسنجيده با انتقاده گسترده علمای الأزهر مواجه شد.

به گزارش خبرگزاري اهل بيت (ع) ـ ابنا ـ به نقل از ايكنا، روزنامه «عكاظ» چاپ عربستان نوشت: «محمد رأفت عثمان» عضو مجمع پژوهش‌های اسلامی الأزهر ضمن انتقاد شديد از اين درخواست وزير اوقاف مصر گفت: در حال حاضر، قدس شريف در چنگال نيروهای اشغالگر صهيونيست گرفتار است و مسلمانان بايد با وحدت و همدلی در برابر صهيونيست‌ها بايستند.

وی با اشاره به اين‌كه نيروهای رژيم صهيونيستی خون افراد بی‌گناه را می‌ريزند و با ايجاد ترس و وحشت، اقدام به كشتار كودكان و زنان و افراد مسن می‌كنند، از گروه‌های مختلف فلسطينی خواست وحدت كلمه خود را حفظ كنند.

محمد رأفت عثمان تصريح كرد: هم‌اكنون ديدار از قدس و مسجدالأقصی با ويزای اسرائيل اعتراف ضمنی به مشروعيت اسرائيل است.

از سوی ديگر، «علی عبدالباقی» دبيركل مجمع پژوهش‌های اسلامی الأزهر ضمن مخالفت با اين درخواست وزير اوقاف مصر، تأكيد كرد: مسلمانان زمانی به زيارت قدس و مسجدالأقصی می‌روند كه قدس شريف از دست اشغالگران صهيونيست آزاد شود.

محمود حمدی زقزوق، وزير اوقاف مصر امروز در اظهاراتی نسنجيده و سياسی از مسلمانان خواست با ويزای اسرائيل از آثار تاريخی اسلامی قدس شريف و مسجدالأقصی بازديد كنند.
88/02/13


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1102