دادگاه رسيدگي به جنايات جنگي در رواندا خواستار همکاري کشورهاي عضوشد

تاریخ ۱۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۰ | عنوان: رواندا


دنيس بايرون رئيس دادگاه رسيدگي به جنايات جنگي در رواندا روز پنج شنبه خواستار همکاري کشورهاي عضو به منظور بازداشت يازده متهم فراري و پذيرش تبرئه شدگان اين دادگاه شد.
رئيس اين دادگاه در نطقي در برابر شوراي امنيت سازمان ملل در نيويورک که نسخه اي از ان روز جمعه به خبرگزاري فرانسه رسيد اعلام کرد من مطمئن هستم که شما با من هم عقيده ايد که متواري بودن يازده متهم و ان هم ،پانزده سال پس از نسل کشي خيلي زياد است.
وي تاکيد کرد در اين فهرست سه تن از مظنونان مهم يعني فلِسين کابوگا تامين کننده مالي اين نسل کشي ، اوگستين بيزيمانا وزير دفاع سابق و سرگرد پروته امپيرايانا که فرماندهي گارد رياست جمهوري را برعهده داشت به چشم مي خورد.
گارد رياست جمهوري رواندا فعال ترين واحد ارتش ان دوره اين کشور در اين نسل کشي بود.
بنابر اعلام امريکا، کابوگا اکنون در کنيا بسر مي برد. بيزيمانا و همچنين اغلب ديگر متهمان متواري در شرق جمهوري دمکراتيک کنگو پناه گرفته اند و اين درحالي است که سرگرد امپيرايانا در زيمبابوه زندگي مي کند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از اروشا، دادگاه رسيدگي به جنايات جنگي در رواندا که مقر ان در اروشا در شمال تانزانيا است قرار است نخستين جلسه رسيدگي به اين پرونده را در پايان سال اينده به پايان برساند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=10963