حضور سه فيلم ايراني در جشنواره بين المللي سينماي اتيوپي

تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۲ | عنوان: اتيوپي




چهارمين جشنواره بين المللي سينمايي اتيوپي با حضور فيلم هاي «اشک سرما»، «رنگ خدا» و «جايي براي زندگي» از جمهوري اسلامي ايران، از 4 آذرماه به مدت يك هفته در در تئاتر ملي شهر آديس آبابا برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگي «شبکه خبر دانشجو»، در مراسم افتتاحيه با حضور نمايندگان فرهنگي کشورهاي خارجي، کارگردانان، تهيه کنندگان و هنرپيشگان اتيوپيايي و جمعي از مقامات بلند پايه کشور برگزار شد.

در اين برنامه مهمان اوگاندايي جشنواره نيز که آشنا به مسائل سينما بوددر سخنان خود به تمجيد از سينماي جمهوري اسلامي ايران پرداخت.

اين جشنواره به مدت يک هفته به طول انجاميد و کليه فيلم ها در محل سينماي رايزني فرهنگي ايتاليا و تالار شهر آديس آبابا به روي صحنه رفت.

نمايندگي فرهنگي ايران با سه فيلم «اشک سرما» با دوبله امهريک، «رنگ خدا» با زيرنويس انگليسي و «جايي براي زندگي» با زيرنويس امهريک در اين جشنواره شرکت کرد و توانست بيشترين مخاطب را از نظر کيفي در بين فيلم هاي شرکت کننده بدست آورد.

پس از اتمام هر فيلم به مدت 15 دقيقه پرسش و پاسخي بين تماشاگران در خصوص نقد فيلم صورت مي گرفت که اين موضوع با استقبال عموم آنان روبرو شد.

لازم به ذكر است، به پيشنهاد نمايندگي فرهنگي در جلسات اوليه جشنواره مقرر شد که نشريه اي در خصوص جشنواره توسط دست اندرکاران تهيه شود که علاوه برمسائل جشنواره صفحاتي از آن نيز به موضوع سينماي کشورهاي خارجي شرکت کننده اختصاص يابد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=10945