طرفین درگیر در سودان باز هم به توافق آتش‌بس دست یافتند

تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ | عنوان: سودان


منابع وابسته به وزارت خارجه عربستان سعودی شامگاه امروز شنبه خبر دادند که طرفین درگیر در سودان، یک بار دیگر بر سر تمدید آتش‌بس انسان‌دوستانه در این کشور به توافق رسیده‌اند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان و محمد حمدان دقلو ملقب به حمیدتی فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع، دوازدهم اردیبهشت ماه جاری بر سر تمدید هفت روزه آتش‌بس در این کشور به توافق رسیدند، ولی چند روز بعد، این توافق نقض شد.

منابع وابسته به وزارت خارجه عربستان سعودی شامگاه امروز شنبه خبر دادند که طرفین درگیر در سودان، یک بار دیگر بر سر تمدید آتش‌بس انسان‌دوستانه در این کشور به توافق رسیده‌اند. این آتش‌بس، ۱۰ روزه و قابل تمدید خواهد بود.

این منابع به شبکه خبری الجزیره گفتند که به زودی این آتش‌بس امضا خواهد شد. خبرنگار این شبکه اما خبر داد که زمان این توافق، هفت روزه خواهد بود و از شامگاه امروز هم آغاز خواهد شد.

ارتش سودان و نیروها پشتیبانی سریع شامگاه پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت هم در جده توافقنامه‌ای را امضا کردند.بر اساس این توافق، دو طرف درگیری توافق کردند که از هرگونه حملاتی که به غیرنظامیان آسیب می‌رساند خودداری کنند.

ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به توافق رسیدند که به تمامی غیرنظامیان در مناطق درگیری و محاصره شده اجازه دهند که این مناطق را ترک کنند. دو طرف توافق کردند که به ادامه اقدامات بشردوستانه و تامین نیازهای غیرنظامیان پایبند باشند. ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع همچنین تاکید کردند که به حق حاکمیت سودان پایبند بوه و از تمامیت ارضی این کشور حفاظت خواهند کرد.

درگیری‌ نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی حمیدتی و ارتش این کشور تحت فرماندهی البرهان از پانزدهم ماه آوریل آغاز شده و همچنان ادامه دارد. جنگ داخلی در سودان تاکنون، صدها کشته و هزاران زخمی به دنبال داشته است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108730