راشد الغنوشی به یک سال حبس محکوم شد

تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ | عنوان: تونس


منابع تونسی اعلام کردند که یک حکم غیابی برای بازداشت یک‌ساله «راشد الغنوشی»، رهبر جنبش النهضه در این کشور صادر شده است.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «منیه بوعلی» وکیل تونسی اعلام کرد که یک حکم غیابی برای «راشد الغنوشی»، رهبر جنبش النهضه در این کشور برای حبس به مدت یک‌سال صادر شده است.

این وکیل تونسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «عربی۲۱» تصریح کرد: این حکم به اتهام «تحریک علیه پلیس» بعد از سخنرانی الغنوشی در مراسم ختم درگذشت یکی از رهبران حزب النهضه صادر شده است.

بوعلی در ادامه اظهار داشت که الغنوشی هنگام صدور حکم در دادگاه حاضر نشد؛ زیرا تصمیم گرفته تا از روند تحقیقات ممانعت کند. الغنوشی پیش از این نیز در این پرونده تحت بازجویی قرار گرفته بود و پس از بررسی‌ها دستگیر نشد.

جنبش النهضه صدور این حکم علیه الغنوشی را محکوم کرده و با انتشار بیانیه‌ای، آن را یک «حکم سیاسی ناعادلانه» دانست و خواستار لغو فوری آن شد.

الغنوشی نزدیک به سه هفته پیش، پس از بازجویی شدنش درباره صدور بیانیه‌ای درباره اسلام سیاسی، چپ‌ها و روند سیاسی تونس مورد غضب قرار گرفته و به زندان افتاد.

از ماه فوریه تاکنون، تونس شاهد روندی از دستگیری‌های گسترده از بین رهبران برجسته سیاسی و رده‌های اول حکومت بوده است و بسیاری از وکلا برای تحقیقات در این باره معرفی شده‌اند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108727