ژنرال حمیدتی شایعه کشته‌‌شدنش را تکذیب کرد

تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ | عنوان: سودان


فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان، با انتشار پیامی صوتی، شایعه مرگش را تکذیب کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد حمدان دقلو» معروف به حمیدتی، فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان، با انتشار پیامی صوتی شایعه مرگش را تکذیب و تاکید کرد که در میان نیروهاش در مناطق مختلف خارطوم حضور می‌یابد.

وی شب گذشته با انتشار پیامی صوتی در فیسبوک اعلام کرد که در میان نیروهایش در خارطوم است و افزود: «من زنده‌ام و آن‌چه گفته می‌شود، شایعه و دروغ است».

حمیدتی تصریح کرد: «کودتاچیان (در اشاره به ارتش سودان) شایعه‌پراکنی می‌کنند. من زنده‌ام و میان نیروهایم در خارطوم (مرکز)، بحری (شمال خارطوم)، ام درمان (غرب خارطوم) و شرق النیل (شرق خارطوم) می‌گردم. آن‌ها شایعه می‌کنند که محمد حمدان مرده است. این دروغ و بیانگر شکست آن‌هاست. من زنده و کاملا سالم هستم.

این در حالی است که عصر دیروز، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی خبر مرگ حمیدتی را در جریان درگیری با ارتش سودان را منتشر کردند. 

جنگ قدرت میان نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو معروف به «حمیدتی» و ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» از پانزدهم آوریل گذشته آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد و دو طرف تنها چندین بار، برای باز کردن کریدورهایی با هدف ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه، با برقراری آتش‌بس‌های شکننده چند ساعته موافقت کرده‌اند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108724