عدم پیشرفت مذاکرات آتش‌بس میان طرفین درگیر در سودان

تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ | عنوان: سودان


به‌رغم تلاش‌های بین‌المللی برای متوقف‌سازی جنگ سودان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور، یک دیپلمات سعودی خبر داد که مذاکرات آتش‌بس میان طرفین درگیر پیشرفت چشمگیری نداشته است.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک دیپلمات سعودی خبر داد که مذاکرات آتش‌بس میان طرفین درگیر در سودان که اخیرا در عربستان سعودی برگزار شده، «پیشرفت چشمگیری» نداشته است.

ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» یکی از طرفین درگیر در سودان و «محمد حمدان دقلو» فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع دیگر طرف درگیر در سودان، روز شنبه هفته جاری، نمایندگان خود را برای آغاز مذاکرات آتش‌بس به عربستان سعودی فرستادند.

پس از ورود نمایندگان به شهر جده، وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از این مذاکرات آتش‌بس کوتاه‌مدت، تسهیل ارسال کمک‌‌های بشردوستانه فوق‌العاده و توافق بر سر یک جدول‌ زمان‌بندی‌شده برای مذاکره بر سر آتش‌بس دائم بوده است.

با این حال، یک دیپلمات سعودی که اشاره‌ای نیز به نام او نشده به خبرگزاری فرانسه خبر داد: «مذاکرات آتش‌بس تا این لحظه پیشرفت چشمگیری نداشته است. آتش‌بس دائم مطرح نیست و هر یک از طرفین اعتقاد دارد که می‌تواند نبرد را به نفع خود پایان برساند.»

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور بشردوستانه، روز یکشنبه، به منظور دیدار با نمایندگان طرفین درگیر در سودان وارد جده شد.

یک مقام سازمان ملل، به خبرگزاری فرانسه گفت که گریفیتس قصد داشته وارد مذاکرات شود، اما با درخواست او هنوز موافقت نشده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108719