بن فرحان: امیدواریم گفت‌وگوهای جده به پایان درگیری در سودان بیانجامد

تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ | عنوان: سودان


وزیر خارجه عربستان ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوی طرف‌های درگیر سودان در شهر جده به پایان درگیری در این کشور و احیای امنیت در آن منجر شود.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان گفت که میزبانی این کشور از گفت‌وگوی طرف‌های درگیر در سودان، نتیجه همگرایی بین‌المللی است.

وی گفت که از حضور نمایندگان نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر جده برای گفت‌وگو درباره اوضاع کشورشان استقبال می‌کنیم و امیدوار هستیم این گفت‌وگوها به پایان درگیری، آغاز روند سیاسی و احیای امنیت و ثبات در سودان بیانجامد.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، عربستان و آمریکا در بیانیه مشترکی از آغاز گفت‌وگو بین نمایندگان نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در جده برای توقف درگیری‌ها در این کشور استقبال کردند.

دو طرف بر ترسیم نقشه راهی برای گفت‌وگو‌ها جهت توقف عملیات نظامی و تأکید بر پایان درگیری‌ها، مصون ماندن مردم سودان از درد و رنج بیشتر و تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق آسیب‌زده، تأکید کردند.

درگیری‌های خونین در سودان از شنبه ۲۶ فروردین بین نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» معروف به حمیدتی و ارتش سودان به فرماندهی البرهان در شهرهای مختلف سودان از جمله خارطوم پایتخت این کشور آغاز شد و با وجو‌د چند دور آتش بس همچنان ادامه دارد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108717