مصوبه پارلمان آفریقای جنوبی برای کاهش روابط با رژیم صهیونیستی

تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۴ | عنوان: آفريقاي جنوبي


پارلمان آفریقای جنوبی روز سه‌شنبه 16 اسفند در بحبوحه خشونت‌های رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین طرحی برای کاهش روابط با این رژیم تصویب کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان آفریقای جنوبی روز سه‌شنبه 16 اسفند طرحی برای کاهش روابط این کشور با سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور آفریقایی به تصویب رساند.

«حزب آزادی ملی» در آفریقای جنوبی که پیش‌نویس این قطعنامه را معرفی کرده در بیانیه‌ای گفت این اقدامی است که «نلسون ماندلا»، رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی نیز از آن حمایت می‌کرد.

در این بیانیه آمده است: «در لحظه‌ای قرار داریم که ماندلا هم به آن افتخار می‌کرد. او همیشه می‌گفت که آزادی بدون آزادی فلسطینی‌ها ناقص است.»

روابط آفریقای جنوبی با رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر همواره با تنش همراه بوده است. بسیاری از فعالان در فلسطین و آفریقای جنوبی در این سال‌ها گفته‌اند که رژیم صهیونیستی به آپارتاید متهم است.

حزب آزادی ملی آفریقای جنوبی در بیانیه روز سه‌شنبه تصریح کرده است: «اسرائیل از طریق اشغال، قتل و قطع عضو فلسطینی‌ها شکل گرفته است. آنها برای ماندن در قدرت اقدام به نهادینه کردن آپارتاید کرده‌اند تا فلسطینی‌ها را کنترل و مدیریت کنند.»

این اقدام در حالی صورت گرفت که وزارت بهداشت فلسطین روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جِنین واقع در شمال کرانه باختری شش نفر شهید شده و ۱۶ نفر نیز زخمی شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی عصر سه‌شنبه به اردوگاه جِنین حمله کرده و با محاصره یک خانه فلسطینی با مبارزان فلسطینی درگیر شدند.

بنابر گزارش وبگاه «شهاب نیوز»، منابع محلی فلسطین گزارش دادند که نظامیان صهیونیست خانه شهید «امجد العزمی» در اردوگاه جنین را محاصره کرده و از پدر خانواده خواستند خود را تسلیم کند.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که فریاد‌های کمک‌خواهی مردم از اردوگاه جِنین برای کمک به زخمی‌ها را شنیده است و طبق گفته منابع محلی نظامیان صهیونیست اینترنت اردوگاه را قطع کرده‌اند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108636