مهم‌ترین پرونده‌هایی که السودانی با السیسی بررسی کرد

تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۲ | عنوان: مصر


معاون سابق وزیر خارجه مصر گفت که نخست وزیر عراق در سفر به مصر و دیدار با رئیس جمهور این کشور پرونده‌های مهمی را بررسی کرده است.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسین هریدی» معاون سابق وزیر خارجه مصر امروز دوشنبه تأکید کرد که سفر «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به قاهره در راستای تکمیل سیاست همکاری با همه کشورهاست.

هریدی گفت: «سفر السودانی در راستای تکمیل سیاست آغوش باز عراق برای کشورهای عربی و همکاری با مصر، اردن و کشورهای حوزه خلیج فارس و تلاش برای ایجاد توازن در روابط بغداد با کشورهای عربی و ایران است».  

وی افزود که السودانی به تسریع روند اجرای پروژه‌های مشترک در چارچوب سازوکار همکاری سه‌جانبه با مصر و اردن اهتمام دارد و فرصت مشورت در خصوص پرونده‌هایی که در اجلاس آتی اتحادیه عرب مطرح خواهد شد از جمله پرونده بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب و دستیابی به توافق ضروری کشورهای عربی در این مرحله وجود دارد.

بنابر گزارش وبگاه «بغداد الیوم»، معاون سابق وزیر خارجه مصر همچنین به تداوم همکاری در پرونده‌های مبارزه با تروریسم و رفع موانع بر سر راه وزارتخانه‌های مربوطه برای حمایت از طرح مصر در زمینه بازسازی عراق و مشکلات امنیتی که این کشور با آن مواجه است، اشاره کرد.

السودانی روز یکشنبه(14 اسفند) در سفری به قاهره با مقامات مصر از جمله «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار و درباره پرونده‌های متعدد مربوط به همکاری مشترک بین بغداد و قاهره بحث و گفت‌وگو کرد.

نخست وزیر عراق همچنین پیوندهای برادری و تاریخی دو کشور را ستود و از تلاش‌های مصر در حمایت از عراق قدردانی و بر علاقه‌مندی به تقویت همکاری دوجانبه تأکید کرد.

السیسی نیز بر علاقه‌مندی کشورش برای همکاری در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی و تسریع در اجرای پروژه‌های مشترک مطابق با نیازهای ملت عراق جهت تکمیل و تحقق اهداف توسعه‌ای و تداوم همکاری سه‌جانبه عراق، مصر و اردن تأکید کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108635