تظاهرات در آفریقای مرکزی علیه مداخله غرب

تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷ | عنوان: آفريقاي مركزي


صدها نفر از شهروندان آفریقای مرکزی در مخالفت با مداخله غرب در امور این کشور و حمایت از روسیه به خیابان‌ها آمدند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها شهروند آفریقای مرکزی، جمعه، در مخالفت با مداخله غرب در امور این کشور تظاهرات و تجمع اعتراضی برپا کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، صدها شهروند آفریقای مرکزی در بانگی -پایتخت این کشور- مخالفت خود را با خواسته کشورهای غربی مبنی بر متوقف‌سازی همکاری با روسیه ابراز کردند.

طبق این گزارش، تجمع‌کنندگان پرچم روسیه و پلاکاردهایی در دست داشته‌اند که روی آن عبارت‌هایی در حمایت از روسیه نوشته بود.

 

 

تظاهرات حمایتی از مسکو در آفریقای مرکزی در حالی انجام شده است که آذرماه سال جاری سوءقصد به جان مدیر کل خانه فرهنگی روسیه (خانه روسیه) در این کشور آفریقایی خبرساز شده بود.

رسانه‌های روسی در این باره گزارش داده بودند که بسته‌ای حاوی موادمنفجره برای مدیرکل خانه فرهنگی روسیه در بانگی پایتخت آفریقای مرکزی ارسال شده بود.

 خبرگزاری اسپوتنیک خبر داده بود به تصاویری دست پیدا کرده که نشان می‌دهد روی بسته پستی ارسال شده برای مدیر خانه فرهنگی روسیه عبارت «از طرف تمام فرانسوی‌ها و درخواستی برای خروج روس‌ها از آفریقا» نوشته شده بود.

«کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه پیشتر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه با اشاره به زخمی شدن این دیپلمات روس اتهام مطرح شده درباره تلاش پاریس برای ترور او را رد کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108631