تأکید معاون وزیر خارجه بر برقراری کشتیرانی در غرب آفریقا

تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ | عنوان: غرب آفريقا


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در غرب و شرق آفریقا گفت: اگر بتوانیم کشتیرانی را در غرب آفریقا برقرار کنیم پتانسیل‌های زیادی در این خصوص وجود دارد.


به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما عنوان کرد: آینده ثروت سازی ما در آفریقا و به خصوص غرب این قاره است.

وی با اشاره به معادن، بکر بودن و کارخانه‌های مشترک، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان ما باید به آنجا بروند و کالاهای خود را صادر کنند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه همچنین افزود:‌ ما از طریق معاونت فناوری ریاست جمهوری در حال کمک به شرکت‌های دانش بنیان هستیم و تأکید کردیم که وزارت صمت، وزارت رفاه، وزارت حمل و نقل و وزارت بهداشت در بخش فرهنگی و تجاری سفرهایی داشته باشند و باید یکی دو کشور را در آنجا کانون تمرکز کار خود قرار دهیم.

صفری اضافه کرد: حتی در زمینه تعمیرات ماشین، تولید داروهای ساده می‌توانیم کار کنیم و در این زمینه صحبت شده و دعوت هم کرده‌ایم. اگر مرکز آموزش فنی حرفه‌ای ما بتواند آموزش‌های کوتاه مدت ۶ ماهه تا یک ساله برای اتباع این کشورها برگزار کند و اینها به عنوان تکنسین به کشورشان برگردند می‌توانیم در کنار آنها کالاهای مورد نیازشان در تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی، پروژه‌های ساختمانی، پل سازی و جاده سازی و معادن و معادن را تولید کنیم و زمینه برای ما بسیار آماده است. در مورد تولید ماشین در سنگال و کشورهای همسایه زمینه کار، تولید قطعه و ... وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری ویدئو کنفرانس وزارت بهداشت با سفرای ایران در آفریقا، اظهار داشت: درصددیم در هفته‌های آینده ویدئو کنفرانس‌های وزارت صمت، رفاه، حمل و نقل و وزارت بهداشت را با سفرای ایران در آفریقا برگزار کنیم.

صفری همچنین با بیان اینکه تعدادی از لنج‌های ایرانی برای ماهیگیری برای کشورهای شرق و غرب آفریقا به این کشورها می‌روند، افزود: این کار می‌تواند ایجاد شغل کند.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: اگر بتوانیم کشتیرانی را در غرب آفریقا برقرار کنیم پتانسیل‌های زیادی در این خصوص وجود دارد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108614