سومین سالگرد سردار شهید در نیجریه

تاریخ ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲ | عنوان: نيجريه


مراسم سومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی با پیام شیخ ابراهیم زکراکی در نیجریه برگزار شد.


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، همزمان با  سومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی نشستی با عنوان «سردار سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت» با حضور ده‌ها نفر از علاقه‌مندان این شهید عزیز و تعدادی از سفرای مقیم در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوجا برگزار شد.

این نشست با پیام شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه به این مناسبت و همچنین سخنرانی محمد علی‌بک سفیر کشورمان در ابوجا افتتاح شد.

شیخ ابراهیم زکزاکی در پیام خود اظهار داشت: سه سال است که ما این مجاهد بزرگ را که نماد مبارزه با تروریسم بود و شهادت او تروریست‌های واقعی را رسوا کرد، از دست داده‌ایم.ایالات متحده آمریکا به خود می‌بالد که مسئولیت قتل او را بر عهده گرفته است. این به وضوح نشان می‌دهد که همه آنها در پشت فعالیت‌های تروریستی در خاورمیانه، به ویژه در عراق و سوریه بوده‌اند. جایی که مجموعه‌ای از گروه‌های تروریستی به نام‌های مختلف مثل داعش، گروه خلافت اسلامی عراق و شام و ... جمع شده بودند. بدون شک با انجام ترور سپهبد قاسم سلیمانی اشتباه فاحشی مرتکب شده‌اند. اولاً خود را رسوا کردند و ثانیا با قتل او نام او و خودش را جاودانه  ساختند.

در ادامه این نشست سفیر ایران نیز با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی اظهار داشت: چه کسی باور می‌کند شهید سلیمانی را که سمبل مبارزه با تروریسم و داعش بود با اتهام تروریست بودن به شهادت برسانند. آن هم به دست کسانی که خودشان عامل ایجاد و گسترش داعش در خاورمیانه بودند. علی‌بک افزود: به کمک خداوند انتقام خون این شهید از مرتکبان جنایتکار آمریکایی گرفته خواهد شد.

در ادامه مراسم هشت نفر از اندیشمندان شیعی، اهل سنت و مسیحی نیجریه در مطالبی کوتاه دیدگاه‌های خود را در مورد این شهید عزیز بیان کردند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108608