انفجار بسته پستی در خانه فرهنگی روسیه در آفریقای مرکزی

تاریخ ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ | عنوان: آفريقاي مركزي


پس از گزارش رسانه‌ها درباره انفجار بسته پستی بمب‌گذاری‌شده در خانه فرهنگی روسیه در آفریقای مرکزی، فرانسه اتهامات مطرح شده علیه این کشور درباره تلاش برای ترور مقامات روسیه را رد کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از گزارش‌ها درباره سوءقصد به جان مدیر کل خانه فرهنگی روسیه (خانه روسیه) در آفریقای مرکزی، پلیس بانگی -پایتخت آفریقای مرکزی- اعلام کرد که بسته پسته‌ای به دفتر این مقام روس ارسال شده بوده که پس از رسیدن به دست او منفجر شده است.

شبکه «روسیا الیوم»، روز جمعه، به نقل از وابسته رسانه‌ای سفارت روسیه در آفریقای مرکزی گزارش داده بود که پس از تلاش برای سوءقصد به جان مدیر خانه فرهنگی روسیه در آفریقای مرکزی، او مجروح شده و نیروهای امدادی بانگی او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

 خبرگزاری «اسپوتنیک» خبر داد که به تصاویری دست پیدا کرده که نشان می‌دهد روی بسته پستی ارسال شده برای مدیر خانه فرهنگی روسیه نوشته شده: «از طرف تمام فرانسوی‌ها و درخواستی برای خروج روس‌ها از آفریقا.»

 

 

 

 

«کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه که به‌تازگی به مغرب سفر کرده است، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه به زخمی شدن این دیپلمات روس اشاره کرد و اتهام مطرح شده درباره تلاش پاریس برای ترور مقام روس را رد کرد.

کولونا در این باره گفت: «نه‌تنها این خبر نادرست است، بلکه این خبر بهترین نمونه تبلیغات روسیه و توهماتی که این تبلیغات از آن برخوردارد است.»

این اظهارات پس از آن مطرح شد که رئیس مجموعه روسی «واگنر» فرانسه را به تلاش برای ترور مقامات روسیه در آفریقای مرکزی متهم کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی «یوگینی پریگوژین» رئیس واگنر اعلام کرد که پریگوژین با وزارت امور خارجه روسیه تماس گرفته تا روند اعلام فرانسه به عنوان کشور حامی تروریسیم را آغاز کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108604