دهن کجی آفریقای جنوبی به غرب با برگزاری رزمایش با روسیه و چین

تاریخ ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ | عنوان: آفريقاي جنوبي


آفریقای جنوبی در اقدامی خلاف میل غرب اعلام کرده که دومین رزمایش دریایی سه جانبه را چندی دیگر با روسیه و چین برگزار خواهد داد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آفریقای جنوبی در اقدام خلاف میل غرب اعلام کرده که دومین رزمایش دریایی سه جانبه خود را با روسیه و چین  برگزار خواهد داد.

وبگاه «بیزینس تایمز» روز سه شنبه نوشت، اگرچه تصمیم آفریقای جنوبی غافلگیر کننده نیست، اما این اعلام ضربه دیگری به ایالات متحده وارد می کند.

بر اساس این گزارش، جزئیات دومین تمرین دریایی مشترک برنامه ریزی شده توسط نیروهای روسیه، چین و آفریقای جنوبی در ماه دسامبر در دسترس خواهد بود. با این حال، گزارش شده که این رزمایش قرار است در ماه فوریه در استان «کوازولوناتال» در  آفریقای جنوبی برگزار شود.

اولین رزمایش دریایی توسط سه کشور در نوامبر ۲۰۱۹ در نزدیکی شهر «کیپ تاون» در آفریقای جنوبی برگزار شد.

تصمیم آفریقای جنوبی برای ادامه دومین رزمایش دریایی، بلافاصله پس از شرکت هند در رزمایش چندجانبه «وستوک-۲۰۲۲» همراه با روسیه و چین، به تلاش‌های ضد روسی غرب و تلاشی جهانی برای منزوی ساختن روسیه به خاطر جنگ در اوکراین و چین به دلیل موضع گیری تهاجمی‌اش در منطقه هند و اقیانوس آرام وارد می‌کند.

این منبع خبری نوشت، در حالی که کشورهای غربی مدت‌هاست که آفریقا را نادیده می‌گیرند، اما کشورهای این قاره در حال حاضر با چین و روسیه برای مشارکت سیاسی و اقتصادی خود همسو هستند. در طول سال‌ها، مانند پکن، مسکو با سرمایه‌گذاری در معدن، تولید نفت و گاز، مالی، کشاورزی و فناوری هسته‌ای، علی‌رغم نارضایتی غرب، به تقویت روابط خود در سراسر قاره آفریقا کمک کرده است.

بر اساس گزارش موسسه «سیپری» در سوئد، روسیه همچنان بزرگترین صادرکننده تسلیحات به کشورهای آفریقایی است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108583