الجزائر: بن سلمان به توصیه پزشکان در نشست اتحادیه عرب شرکت نمی‌کند

تاریخ ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ | عنوان: الجزاير


ریاست‌جمهوری الجزائر در بیانیه‌ای گفت که ولی‌عهد سعودی در یک تماس تلفنی از حضور در نشست سران اتحادیه عرب به دلیل توصیه پزشکان عذر خواسته است.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر ریاست‌جمهوری الجزائر، امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای از تماس تلفنی «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی با «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر خبر داد.

به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، در این بیانیه آمده است که بن سلمان در این تماس تلفنی گفته است که به دلیل «توصیه پزشکان برای اجتناب از سفر» نمی‌تواند در نشست سران اتحادیه عرب در الجزائر که هفته آینده برگزار می‌شود، شرکت کند.

عبدالمجید تبون نیز با بیان آرزوی سلامتی برای ولی عهد سعودی گفته است که وضعیت بن سلمان را درک می‌کند و از عدم توانایی وی برای حضور در نشست سران اتحادیه عرب متأسف است.

وبگاه العربی الجدید نیز به نقل از منابع الجزائری نوشت که در تماس میان عبدالمجید تبون و بن سلمان قرار بر این شد که عدم حضور ولی‌عهد سعودی را الجزائری‌ها اعلام کنند تا به قول آن‌ها از تفسیر و تحلیل شرایط اضطراری که بن سلمان در آن به سر می‌برد، خودداری شود.

اما برخلاف غیبت ولیعهد عربستان سعودی، ۱۵ رهبر عربی از جمله مصر، کویت، قطر، امارات، مراکش، اردن، عراق، تونس، موریتانی، سومالی، جیبوتی و کومور، رئیس شورای ریاستی سودان، رئیس شورای ریاستی  لیبی و رئیس شورای ریاستی یمن (وابسته به ریاض) حضور خود را در این اجلاس به طور رسمی تایید کرده‌اند.

در مقابل نیز علاوه بر ولیعهد عربستان، سه رهبر عرب نیز در نشست الجزیره غایب خواهند بود؛ «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین که به جای وی، «محمد بن مبارک آل خلیفه» معاون نخست‌وزیر بحرین حضور می‌یابد و سلطان عمان «هیثم بن طارق» که تصمیم گرفته است به جای خود «اسعد بن طارق آل سعید» معاون نخست‌وزیر عمان را به الجزائر اعزام کند و «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان نیز به دلیل اینکه دوره ریاست‌جمهوری وی به پایان رسیده در الجزائر حضور نخواهد یافت و به جای او «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان به الجزائر می‌رود.

نشست سران اتحادیه عرب در الجزائر در حالی برگزار می‌شود که از ماهها پیش بحث بررسی بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در این نشست، مورد جدل واقع شده است و مقامات الجزائر بارها گفته‌اند که سوریه باید کرسی خود را باز پس گیرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108581