ادامه اعتراضات در تونس برای پنجمین روز متوالی

تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ | عنوان: تونس


درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی در تونس و مردم در پی کشته شدن یک جوان تونسی حین عملیات تعقیب و گریز، برای پنجمین روز متوالی ادامه یافت.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جوانی تونسی به نام «مالک السلیمی» حدود سه هفته پیش در پی عملیات تعقیب و گریز پلیس به شدت زخمی و پی از آن در پی جراحات شدید در بیمارستان جان باخت.

پس از جان باختن این جوان تونسی بود که مردم معترض به خیابان‌ها آمدند و این اعتراضات پنج روز است که ادامه دارد.

بر اساس گزارش «عربی ۲۱»، دامنه اعتراضات در تونس افزایش یافته و به محله‌های دیگری مانند «الزهرونی، العقبه، الجبل الاحمر، الزهور و ابن خلدون و التضامن» کشیده شده است.

پلیس تونس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور و بمب صوتی استفاده کرده و وزارت کشور تونس روایت معترضان درباره چگونگی کشته شدن این جوان را رد کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، شعله‌های لاستیک‌های آتش زده در خیابان‌ها دیده می‌شودو عملیات فرار و تعقیب میان معترضان و نیروهای امنیتی ادامه دارد.

«فاکر بوزغایه» رئیس دفتر اطلاع رسانی وزارت کشور تونس دو روز پیش (دوشنبه) اعلام کرد، گروهی برای اهداف سیاسی و دست زدن به سرقت و غیره، خود را در میان معترضان در محله التضامن پنهان کرده بودند.

وی افزود، روایت‌ها در خصوص اینکه مالک السلیمی مورد خشونت رفتاری از سوی نیروهای امنیتی قرار گرفته، حاوی اطلاعات نادرست بسیاری است. گشتی پلیس، السلیمی و دوستش را در یک عملیات روتین متوقف کرده اما وی اقدام به فرار کرد، از دیواری بلند بالا رفت و سقوط کرد. همچنین تمامی اقدامات برای انتقال این جوان به بیمارستان به سرعت انجام شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108577